Waarom hebben we het nog steeds zo vaak over de Islam, terwijl de kerken op grote schaal kinderen hebben misbruikt?

Ieder huisje heeft zijn kruisje, dit geldt ook voor godsdienst. Als ongelovige hoor ik keer op keer de Islam voorbij komen als verschrikkelijk, maar als ik denk aan een religie die seksueel uitbuiten cq. verkrachten van kinderen - in het huis van god note bene - tolereert / negeert, vind ieder wel denkend mens een grote schande. Toch lijkt het belangrijk om de ernst van de 'Islamisering" onder de aandacht te brengen en te houden. Hoe zit dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De vraag op zich is goed, alleen verkeerd gesteld. Het zijn niet de kerken die kinderen misbruikt hebben, maar het zijn een aantal zich priester noemende pedeofielen.. En inderdaad, we hebben het altijd over de Islam, we letten zo scherp op dat de Islam niets goed kan doen. Voor zover ik weet is de vrouwenbesnijdenis geen normaal gebruik in de Islam. Dat de vrouwen een achterstand hebben is duidelijk, maar dat hadden ze hier 60 jaar geleden ook, en nog bij sommige kerken. Het opblazen van vrouwen en kinderen, dat is een heel ander verhaal. Het kan niet en mag niet, maar het is een feit dat veel moslimlanden zich min of meer in een oorlog situatie bevinden. En, hoeveel aanslagen vinden er hier plaats? Hoeveel kans lopen U en ik om opgeblazen te worden? Eigenlijk geen, wordt het geen tijd om de Islam met rust te laten, onze eigen problemen op te lossen, als u niet weet wat voor problemen dat zijn, ik ken er wel een paar.

het kindermisbruik komt grotendeels op conto van de RKK, de inquisitie en kruistochten ook. EN nog een stuk of zeer grove onbijbelse dwalingen, zoals aflaten,celibaat (!) Mariaverering en het schaamteloze materialisme.Over het zich laten knielen en zich heilige Vader laten noemen, heb ik het nog niet eens...de RKK probeert zelfs niet eens volgens het Boek te leven, dus scheer niet alle kerken over 1 kam.

Misbruik is slecht, waar het dan ook gebeurt. Of het nou bij de katholieke kerk, de islam, bij de bakker thuis of op de creche gebeurd: het is de daad en de dader die slechts zijn, niet noodzakelijk de instantie waar het gebeurt. Elke instantie die willens en wetens niet ingrijpt, is net zo slecht overigens. Vervang het bovenstaande met machtsmisbruik, manipulatie, aanzetten tot geweld, haat, pijnigen, hersenspoeling, het onnemen van vrijheden, etc. en het zelfde verhaal geldt. Het doel is niet het uitspelen van de islam of het klein maken van de katholieke kerk maar het zo veel mogelijk verjagen van alles wat een mens kwaad kan doen. Het probleem is, dat dat pas lukt als ieder mens het zelfde beeld heeft bij 'kwaad doen'. De gemiddelde dicatatoriale megalomaan ziet een om vrijheid vechtende vrouw als een kwaad wat gestenigd moet worden, terwijl dezelfde vrouw datgene wat haar leven tot een geisoleerde hel maakt als kwaad ziet... Het is allemaal zo ontzettend relatief, dat je haast niet weet waar je moet beginnen om de wereld te verbeteren. Maar "Love is all you need". ;-)