Waarom geloven jehovah's getuigen bepaalde passages uit de Bijbel niet?

Ik heb weleens gehoord dat jehovah's getuigen, in tegenstelling tot andere christenen, bepaalde dingen uit de Bijbel niet geloven. Waarom is dit zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jehovah's Getuigen geloven dat de gehele Bijbel door God (Jehovah) is geïnspireerd, en dus de Waarheid is. Wat wij niet geloven zijn leerstellingen die later door verschillende kerken zijn toegevoegd, maar die niet in de Bijbel staan.

Jehovah's getuigen geloven dat de bijbel is geinsprireerd door God ( Jehovah). Ik weet niet precies op welke dingen je doelt dus misschien zou je dat wat nader kunnen specificeren zodat ik misschien ook een gefundeerd antwoord kan geven

Elk (sub)geloof c.q. elke geloofsovertuiging heeft zijn eigen interpretaties van de bijbel. Afhankelijk van onder welke omstandigheden je opgroeit voel je je aangetrokken tot een bepaald geloof / een bepaalde geloofsrichting. Zo kan een 'bosjesman' die nog nooit een bijbel of 'westerling' heeft gezien onmogelijk christen of moslim zijn, etc. Zie daar waarom bepaalde groepen andere zaken geloven/denken/vinden. Hieruit voert volgens mij ook dat geloven in een (ontastbare) God irrationeel is... Maar dat terzijde. (Dit hangt ook weer van je defintie van het woord irrationeel af, bijvoorbeeld. Maar er bestaan sowieso geen of uiterst weinig objectieve woorden.)