Waarom zie je nooit maria als oude vrouw?

De moeder van Jezus

een jaar geleden
in: Religie
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Omdat ze dan verward kan worden met haar moeder Anna.
tinus1969
een jaar geleden
Overigens zie bij pieta’s nog wel eens oude Maria’s: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Piëta
erotisi
een jaar geleden
Mss om haar maagdelijkheid en heiligheid te tonen.
ronron1212
een jaar geleden
@Tins1969 dat zijn maria's met haar gestorven zoon Jesus dus dat zijn geen maria;s die ouder zijn geworden.
AnnBoo8146
een jaar geleden
Misschien omdat Maria (volgens onze huidige begrippen) nog heel jong was toen Jezus werd geboren. Zij zou toen ongeveer 15 jaar oud zijn geweest.
LeonardN
een jaar geleden
Ik zou zeggen/denken. 1. Kunstenaars beelden verhalen af.
2. Maria was jong in het bekendste verhaal (geboorte Jezus)
3. Dus wordt ze in de regel jong afgebeeld @ronron1212
Sinds de geboorte van Jezus is Maria ouder geworden. Aangezien Jezus volgens zeggen ~30 jaar is geworden zou Maria (aangenomen dat ze Jezus zo rond haar 20ste kreeg) ongeveer 50 zijn tijdens zijn dood. Zo oud als Jezus is geworden, zoveel ouder is zij geworden van wat normaliter afgebeeld wordt (Maria met Jezus als baby).

Antwoorden (2)

volgens mij is ze 1 keer verschenen aan Bernadette in Lourdes Ze gaf haar de opdracht te graven in de modder tot dat er water kwam hier konden mensen van genezen
Na die ene openbaring wordt ze afgebeeld (vermoed ik)
een jaar geleden
Maria is een fictief personage dat voornamelijk voorkomt in sprookjes en verhalen. Omdat deze verhalen meestal over een jonge Maria gaan, wordt ze ook meestal als jong meisje afgebeeld.
9 maanden geleden