Wat zegt de islam over buitenaards leven?

Staat er in de koran of er aliens ofzo zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Religie
31.2K

Antwoorden (1)

Islam – In de Koran staat op meerdere plekken dat er rationele en intelligente wezens in andere werelden leven. En dat ze Allah aanbidden. Het aanbidden van de profeet Mohammed geldt alleen voor de mensen op aarde. In andere werelden hebben wezens een andere profeet
24:41 Heb jij niet gezien dat God geprezen wordt door wie er in de hemelen en op de aarde zijn en ook door de vogels met uitgespreide vleugels? En van een ieder kent Hij zijn salaat en zijn lofprijzing; God weet wat zij doen.

en hier in dit vers

19:93-95 Ieder die in de hemelen en de aarde is komt slechts als dienaar tot de Erbarmer. Hij heeft hen opgesomd en nauwkeurig geteld. En een ieder van hen zal op de opstandingsdag alleen tot Hem komen.

uit deze versen blijkt dat het universum ook bewoont is met andere schepselen maar hier kunnen ook Engelen, Djinn mee worden bedoeld want die huisvesten ook in de hemelen.