Kan ik als deels gelovige een relatie krijgen met een jehova getuigen?

Ik heb een tijdje geleden een meisje ontmoet die johova getuigen is. En ik ben zelfs deel gelovig (niet aangesloten bij een kerk). Nadat we een tijdje met elkaar zijn omgegaan kwamen we er allebei achter dat we verliefd op elkaar zijn. We hebben er veel over gepraat maar ze heeft gezegt dat we geen relatie kunnen hebben vanwege haar geloof. Ik ben me op alles van haar geloof aan het in lezen en zit zelfs te denken om me te bekeren tot haar kerk. Maar dan moet ik mezelf aan vele regels volgen en ik weet niet of ik dat kan of wil. En het meest lastige is nog is dat allebei mijn ouders atheïsten zijn. Ik ben ten einde raad en mijn vrienden kunnen mij er ook niet echt mee helpen. Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

Alvast bedankt voor al jullie input!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Religie
5.1K
Castle
5 jaar geleden
Je moet je nooit aanpassen aan iemand anders vanwege een geloof. Daar wordt je uiteindelijk ook niet gelukkig van. Mocht je echt geloven dan snap ik dat je anders wordt maar nu wil je 'geloven' omdat je het meisje leuk vind. Als je echt zou geloven dan zou je geen moeite hebben om de regels te volgen die erbij horen. Kortom geloof je niet zoals een jehova. Ze zal jouw dus moeten accepteren of anders zal je iemand moet tegenkomen die meer bij je past.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat bedoeld U met een deels gelovige ? Niet aangesloten zijn bij een kerk betekent niet dat U maar DEELS of HALF gelovig bent.
Ik denk dat U niet begrijpt dat geloof in Jezus persoonlijk is en dat geen enkel kerkgenootschap U redding kan verschaffen. Alleen Jezus kan dit ongeacht wat anderen U proberen wijs te maken. JG,s raden aan te huwen in de Heer. Dit wil zeggen volgens hun bijbels gezien... te huwen met een andere JG.. Dus... als jij GEEN JG bent en wil huwen met dit meisje...
Zul jij je moeten bewijzen niet alleen naar het meisje toe,,,,,,, maar ook naar de ouders en naar de gemeenteleden (kerkleden, ouderlingen ) toe een volwaardig JG te zijn. Alleen als de ouders hiervan overtuigd zijn,..... maak je kans het meisje voor jou te winnen. Momenteel merk ik dat er voor jou nog heel wat werk aan de winkel is. Niet negatief maar wel realistisch bedoeld groet amadeus.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een eerste stap voor je zou kunnen zijn de bijbel bestuderen met Jehovah's Getuigen

Antwoorden (2)

Tenzij jouw deels 'geloof' JeGe is vrees ik dat het niet zo vlotjes zal gaan.
Elk ander geloof (hoe fel ook) is gewoon aanzien als GEEN geloof. Ik zou het eerder dan als 'verkeerd' aanzien. Maar blijkt voor de JeGe is het hebben van een ander geloof even erg als geen geloof hebben.

Zelf dat geloof aannemen lijkt me het enige dat voor een relatie met een JeGe een obtie is. Hoe vlot ze nieuwe gelovige aannemen weet ik echter niet. Hoe lang het duur voor je echt als goed lid van de gemeenschap worden aanzien geen idee. Maar stel dat het vlot gaat. En dan zit je daar. Alle regels en weekeindse wandeltochtjes horen er dan voor jou ook bij.

Als jullie alle twee willen blijven als nu... dat is ook niet echt mogelijk. Want JeGe moeten relaties aangaan met andere JeGe. In mijn vorige dorp waren er enkele gezinnen van dit geloof en die vader zei ook letterlijk dat zijn dochter zo'n partner moest vinden of ze zou uitgesloten worden. En dit is geen uitzondering zo blijkt.

Niet echt goed nieuws. Maar even kort samengevat...
jij moet veranderen of zij moet het risico tot een breuk met haar familie willen nemen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heel erg bedankt voor uw input. Ik zit gewoon zo in 2 strijd met wat mijn opties zijn. Ik zit er ook mee dat stel tegen de tijd dat ik misschien bij haar kerk toe behoor en dat ik gedoopt bent dat een van ons misschien geen gevoel meer heeft voor de ander. Tuurlijk ben ik dan wel meer met het geloof bezig wat ik aan de ene kant wil maar het is gewoon zo lastig..
Antoni
5 jaar geleden
Zoals bij alle religies heb je ook bij Jehova's Getuigen strengere en minder streng gelovigen. Het is dus helemaal niet zeker dat alles precies zo zal verlopen als jij beschrijft.
Antoni
5 jaar geleden
Mijn reactie was gericht aan nounka, de antwoordgever.
teusvh
5 jaar geleden
Als je vriendin trouw is aan haar geloof,zal ze dat altijd - inclusief alle voorschriften - boven de relatie met jou plaatsen. Je moet jezelf de vraag stellen of dat is wat je wilt.
Verliefdheid gaat over. Altijd. Maar soms, als de basis goed is en je zet je er beiden voor in, komt daar langdurige en diepe liefde voor in de plaats. Je kunt jezelf de vraag stellen wat die basis dan wel is, in de veronderstelling dat het geloof voor haar altijd op de eerste plaats zal blijven staan.
Tot slot: een geloof 'kies' je niet zomaar. Als het je diepste overtuiging is dat je volgens bepaalde regels moet leven om daarmee in de hemel te komen, dan is het geen opoffering. Maar als je dat moet doen om je meisje (en later je vrouw) te houden, dan kon het wel eens heel erg zwaar vallen.
Ivana
5 jaar geleden
Naar mijn idee moet geloven in wat dan ook, vrijheid geven en gelukkig maken. Geloof moet mensen niet knechten of beperken. Als je alleen omwille van de Liefde voor een meisje je onderwerpt aan de strenge wetten van de Jehova getuigen, houdt je dit nooit vol en wordt je diep ongelukkig op den duur.
Blijf jezelf, zeg tegen haar dat je van haar houdt maar je eigenheid wat wel of geen geloof betreft, niet ophangt aan de Liefde voor haar. Ik zeg je, en dat meen ik, in geloof moet je vrijheid ervaren, geen gevangenschap. Denk hier goed over na voor je de stap waagt jezelf te verloochenen omwille van haar. Ik denk dat zij deze stap niet van je mag vragen als ze ven je houdt.
Jullie moeten beiden vrij zijn en zelf de beslissing nemen. Is zij vrij? Ik denk het niet!
nounka
5 jaar geleden
Natuurlijk Antoni.
Maar 'blijf bij je soort' is de algemene regel die vanuit boek 2 Kor gehaald is. Ik schrijf even letterlijk over ...
14 Kom niet onder een ongelijk juk* met ongelovigen.a Want wat heeft rechtvaardigheid te maken met wetteloosheid?b Wat heeft licht met duisternis gemeen?c
Ik zou als ik jou was rap bekeren als de beloning duidelijk is: vleselijke gemeenschap. Mocht het allemaal mislopen met deze dame dan bekeer je weer een andere kant op. Dat is het mooie van geloof: je kunt er hoppakee mee beginnen of stoppen.