Kan ik als deels gelovige een relatie krijgen met een jehova getuigen?

Ik heb een tijdje geleden een meisje ontmoet die johova getuigen is. En ik ben zelfs deel gelovig (niet aangesloten bij een kerk). Nadat we een tijdje met elkaar zijn omgegaan kwamen we er allebei achter dat we verliefd op elkaar zijn. We hebben er veel over gepraat maar ze heeft gezegt dat we geen relatie kunnen hebben vanwege haar geloof. Ik ben me op alles van haar geloof aan het in lezen en zit zelfs te denken om me te bekeren tot haar kerk. Maar dan moet ik mezelf aan vele regels volgen en ik weet niet of ik dat kan of wil. En het meest lastige is nog is dat allebei mijn ouders atheïsten zijn. Ik ben ten einde raad en mijn vrienden kunnen mij er ook niet echt mee helpen. Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

Alvast bedankt voor al jullie input!

Weet jij het antwoord?

/2500

Tenzij jouw deels 'geloof' JeGe is vrees ik dat het niet zo vlotjes zal gaan. Elk ander geloof (hoe fel ook) is gewoon aanzien als GEEN geloof. Ik zou het eerder dan als 'verkeerd' aanzien. Maar blijkt voor de JeGe is het hebben van een ander geloof even erg als geen geloof hebben. Zelf dat geloof aannemen lijkt me het enige dat voor een relatie met een JeGe een obtie is. Hoe vlot ze nieuwe gelovige aannemen weet ik echter niet. Hoe lang het duur voor je echt als goed lid van de gemeenschap worden aanzien geen idee. Maar stel dat het vlot gaat. En dan zit je daar. Alle regels en weekeindse wandeltochtjes horen er dan voor jou ook bij. Als jullie alle twee willen blijven als nu... dat is ook niet echt mogelijk. Want JeGe moeten relaties aangaan met andere JeGe. In mijn vorige dorp waren er enkele gezinnen van dit geloof en die vader zei ook letterlijk dat zijn dochter zo'n partner moest vinden of ze zou uitgesloten worden. En dit is geen uitzondering zo blijkt. Niet echt goed nieuws. Maar even kort samengevat... jij moet veranderen of zij moet het risico tot een breuk met haar familie willen nemen.

Ik zou als ik jou was rap bekeren als de beloning duidelijk is: vleselijke gemeenschap. Mocht het allemaal mislopen met deze dame dan bekeer je weer een andere kant op. Dat is het mooie van geloof: je kunt er hoppakee mee beginnen of stoppen.