Wat is het verschil tussen het oude en het nieuwe testament in de R.K Bijbel ?

Gelieve geen grappige antwoorden

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Religie
8.6K
Erna55
6 jaar geleden
Het nieuwe testament beschrijft het leven van Jezus.
In het oude testament zijn overgeleverde teksten van voor het jaar 0 opgenoemn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een plus voor de vraag omdat sommige christelijke bijbels de oude testament niet hebben. En een grappige antwoord is in deze ook een ongepast antwoord. Hoewel ik ook grappen een onderdeel vind van het christelijke geloofsleven. Maar dat is wel een onderdeel van de vrijzinnige christelijke stromingen.

Het beste antwoord

Dat is hetzelfde verschil als in de protestantse bijbel. In het Oude Testament wordt geschreven over de geschiedenis van de oude stammen van Israël, te beginnen met hoe de aarde werd geschapen en vervolgens hoe de mensen daarop leefden en regeerden. Het Nieuwe Testament begint met de geboorte van Jezus. Er wordt in beschreven hoe Hij leefde, stierf en weer opstond en ten hemel voer, en vervolgens hoe Zijn volgelingen het christelijke geloof verder over de aarde verspreidden.
Amadea
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De 72 boeken die samen de bijbel vormen, werden gerangschikt volgens de inhoud, de tijd van ontstaan of andere criteria die voor ons niet altijd duidelijk zijn. Een eerste, grote indeling is die van Oud Testament en Nieuw Testament. Het eerste bevat de boeken die de christenen van de joden hebben overgenomen; het tweede bevat de boeken die eigen zijn aan de christenen. De eerste groep is ontstaan vòòr Chr., de tweede erna.
fremar