Echt serieuze vraag: God schiep de mens als zijn beeld. Toch deed Eva iets waarvoor God haar strafte. Wat zegt dat over God?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vroeg ik me nou ook altijd af... A sick sense of humour?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God is alwetend, dus wist hij al dat het mis ging, waarom is hij er dan ooit aan begonnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 goeie vraag!

Het beste antwoord

Het zegt dat God heeft een plan.... "God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken" ; Evenbeeld en Lijken duiden niet op iets wat precies hetzelfde is, maar de potentie heeft om dat te worden. Het hele appel incident is geregiseerd door de schepper om de mens zijn volle potentie te laten ontdeken. Dat was de eerste stap in een wonderbaarlijk weg die wij tot vandag bewandelen. Zullen wij onze volle potentie realizeren? Gaan wij het kwaad binnen ons overwinnen? Worden wij net als de schepper puur gevers of blijven wij altijd zoeken naar egoistische vervulling?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw Jacob, wat heb je dit lastige vraagstuk ontzettend fraai en duidelijk verwoord! Nog 6 dagen te gaan, maar jouw antwoord staat met stip op 1 voor "Beste Antwoord"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (10)

God heeft Adam en Eva een eigen wil gegeven om te luisteren,ze hebben het niet gedaan,helaas met alle gevolgen van dien

Het zegt over God dat het geen robots wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ barcelonaman Dank je voor je antwoord! En toch....(hahaha...ik wil het gewoon snappen)...je kan iemand toch alleen iets bijbrengen wat je zelf hebt geleerd, ervaard en geïntegreerd? De almachtige God kan in mijn optiek geen enkele vorm van "schaduw" in zichzelf ervaren. En toch creëert hij dan de mogelijkheid om het bij zijn eigen "schepsels" te evolueren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Bombini God is zo onbegrijpbaar dat kunnen wij nooit bevatten Hij heeft alles gedaan om zijns zelf wil,Luther zegt in zijn diepste consientie wilde hij dat Adam en Eva zouden vallen,God kon anders de Heere Jezus niet aanbieden in deze wereld En naast hij barmhartig is is hij ook rechtvaardig.je raakt over deze discussie nooit uitgesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
You're quite right....je raakt nooit uitgesproken. Maar boeiend blijft het!!!! Dank je voor je tijd en antwoorden!
Dat niets perfect is, zelfs god niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zegt helemaal niets over God, dat zegt iets over de invloed van het Kwade (duivel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat God de vrouw meteen in de smiezen had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat God weliswaar al omnipotent (alleswetend en alleskunnend) is gedefinieerd, maar omdat dat slechts verzonnen is, blijkt zo'n definitie niet houdbaar. A;s je dat namelijk zou willen volhouden dan is die God een sadistische tiran.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou hij een tiran zijn omdat hij alleswetend is?
God gaf hen een geschenk. En ze deden ermee wat ze wilden. Ze hadden een vrije wil gekregen en die gebruikten ze tegen de wil van God.

zo is God.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag meneer Janssen, dank voor uw antwoord! Toch nog even doorgaan.....zou u uw kinderen bijvoorbeeld een pistool cadeau geven, wetende dat het eventueel verkeerd zou kunnen gaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een ander voorbeeld?
God liet Adam en Eva de boom van goed en kwaad zien, waarna hij ze verbood er van te eten. jij kan je kinderen verbieden om wapens te kopen, maar weerhouden kan je ze niet. (als ze echt een wapen moeten en willen)
God schiep de mens niet als zijn beeld.
God is helemaal geen 'hij'.
Wat wij God noemen is de allesomvattende kracht die ons met elkaar verbindt. God is liefde.
Wat er oorspronkelijk bedoeld wordt met 'god schiep de mens naar zijn beeld', is dat wij God met ons meedragen in de vorm van universele liefde. Dat verbindt ons.

God strafte Eva. Wat een onzin. God straft niet, want God oordeelt niet. Degene die oordeelt, veroordeelt en straft is de mens, niet God, want God is liefde.
De mens heeft datgene wat Jezus gepredikt heeft vertaalt in een vuistdik boek, dat door de eeuwen heen op de meest idiote manieren is uitgelegd en aangevuld.

Je hoeft de bijbel niet te lezen om God te leren kennen.
Integendeel zelfs.
Kijk in je hart en kijk om je heen. Dan zul je leren dat God liefde is en niet straft of veroordeelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets, meer iets over hoe de mens in elkaar steekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar Zijn beeld, ja.
maar beeld (wat je ziet) en inwendig karakter zijn verschillend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat God niet te begrijpen is.