Mag je tijdens Ramadan alcohol vrije bier drinken?

Maand Ramadan als etenstijd is of je dan alcohol vrije bier mag drinken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
11.4K

Het beste antwoord

Lol! Een moslim mag nooit alcohol drinken, dus ook niet tijdens de Ramadan. In alcoholvrije bier zit altijd wel een klein percentage alcohol dus dat mag niet. Daarnaast wil ik even aanduiden dat sommige vooral de wat strengere moslims zelfs geen jus d'orange drinken, omdat die meestal ook lichte alcohol percentage bevatten (door middel van natuurlijke gisting).

Indien er echt geen druppeltje alcohol in zit dan mag het, al zit er een halve druppel alcohol in dan is het verboden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat mag. Tijdens de ramadan mag er geen alcohol gedronken worden. " Bier" zonder alcohol mag dus wel.
10 jaar geleden
Pieter2011
10 jaar geleden
Moslims mogen nooit alcohol drinken. Dus ook niet buiten de ramadan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies Pieter, zo is het.
Pieter2011
10 jaar geleden
Ach Torcida, je hebt natuurlijk helemaal gelijk: moslims mogen tijdens de ramadan geen alcohol drinken. Je kunt het vergelijken met mensen zonder rijbewijs. Die mogen in het weekend geen auto rijden... Ook daar is geen speld tussen te krijgen. Overigens deel ik nooit minnen uit, dus die heeft AlphaLimaSierra niet aan mij te danken. Maar jij zou, gezien je reactie, best een plus mogen geven.
Ik denk het niet. Je mag geen dingen doen die de weg vrij maken voor dingen die je niet mag eten of drinken. Bovendien zou je anderen een verkeerd voorbeeld kunnen geven, omdat zij niet altijd zien dat je biertje alcoholvrij is.

Ik vond dit op internet:

Een moslim moet zich verre houden van alles wat tot Haram leidt / kan leiden. De moslim dient andersdenkenden en andersgelovigen niet te imiteren in hun gedrag.
Dranken die afgevuld zijn in verpakking die een associatie opwekt met Haram producten of die ruiken of smaken naar een Haram product kunnen (bij consumptie) de weg openen naar het daadwerkelijk consumeren van een Haram product. Dit consumptiegedrag kan ook leiden tot het niet meer herkennen van een Haram product als een Haram product zijnde. Als moslim zou je alleen al daarom geen alcoholvrij bier of alcoholvrije wijn moeten consumeren.

Toegevoegd na 4 uur:
Daar komt de vraag nog bij: waarom zou je. Er zijn zo veel heerlijke dranken die niemand storen als je ze drinkt, vruchtensappen, thee, frisdrank etc etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou zeggen zolang het alcoholVRIJ is is het geen probleem ....
maar je hebt ook alcoholarme biertjes. (dit wordt vaak ook gezien als alcohol'vrij', maar ís dat niet) daarin zit maar een héél klein beetje alcohol. (0,01% ofzo).