Wat is Eden in de Hof van Eden?

Verwijst Eden naar een landstreek of plaats? Of heeft het een andere betekenis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
3K

Het beste antwoord

De Bijbel zegt over de plaats van Eden: "En er ontsprong in Eden, een rivier om de hof te bevochtigen en daar splitste zij zich in vier stromen." (Genesis 2:10)
Twee van deze rivieren worden genoemd: Pison en Gichon. (Zie: Genesis 2:10-14)
Daarom nemen veel Christenen aan, dat de oorspronkelijke tuin ergens in Mesopotamië moet zijn geweest, (daar waar tegenwoordig Irak ligt) waar de huidige Tigris en de Eufraat stromen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

Naar wat men denkt,zal het rond /in de buurt van de plaats Basra gelegen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gelooft dat de bijbel is alleen een historische document dan is Eden mischien ergens in Irak, niemand weet het zeker.
Volgens de geheime leer is Eden je spiritueel hart en de ballingschap uit Eden na de Appel incident symboliseert het creeren van de andere kant (ego) van de mens die tot dan 100% goed was maar had geen echte vrije wil en was dus een sort “dier”. Met het creeren van de ego heeft de mens ook een vrije wil gekregen. De terugkeer in Eden zal komen zodra men met behulp van zijn vrije wil de ego zal overwinnen. En dan... een beter wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Hof van Eden (ook Tuin van Eden, uit het Hebreeuws: gan eden) of het (aardse) paradijs was volgens de Bijbel de perfecte en prachtige plaats waar de eerste mensen, Adam en Eva verkeerden.

Volgens het Bijbelboek Genesis, het tweede hoofdstuk, lag de hof in Eden, in het oosten. In de hof ontsprong een rivier die zich in vieren splitste, in de Pison, de Gichon, de Tigris en de Eufraat. Van de eerste drie wordt het stroomgebied aangegeven: de Pison stroomde om het land Chawila heen ("daar waar het goud is"), de Gichon stroomde om Ethiopië heen en de loop van de Tigris lag ten oosten van Assur.