Ik wil me op het laatste moment bekeren tot de kerk. Kom ik dan in de hemel?

Ik ben niet gelovig en doe in principe alles wat God verboden heeft. Als het einde nabij is wil ik echter een zekerheidje in bouwen door me te bekeren tot een kerk en op die manier de eeuwige hellevuren te ontlopen. Kan dit? Zoja; Tot welk geloof kan ik me dan het beste wenden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens de overgrote meerderheid van de kerken zal het antwoord 'nee' zijn. Zo werkt het niet. Ten eerste: een mens bekeert zich niet tot de kerk, maar tot God. Om in de hemel te komen heb je in principe geen kerklidmaatschap nodig. Ten tweede: Wat je wel nodig hebt is een authentiek geloof in Jezus: dat je een zondaar bent (nou daarvan lijk je wel overtuigd), dat je jezelf niet kunt redden maar alleen door Gods genade in de hemel kunt komen, dat je het offer van Jezus Christus aan het kruis aanvaardt als betaling voor je zonden. Alleen lid van de kerk worden als een soort brandverzekering vlak voor de brand uitbreekt gaat niet werken. Dit alles volgens alle kerken die ik ken.

je hebt niks nodig..alleen je ziel reinigen..met wat?? god vergeving vragen..goed doen en tegen je zelf vragen wat is het doel van het leven?? we leven niet alleen om te eten,drinken en genieten..lees alle verschillende boeken..bijbel, islam of hebrew.

Mooie vraag. Net als in het eerste antwoord dacht ik meteen aan de dood van Jezus en de reden dat hij dat gedaan had. ( nam alle zonden van de wereld op zich ) Als je graag eens in een klein debat of zo wil treden .... De zonden van de wereld,... niet de zonden van de gelovigen zeggen we. Dan zou je kunnen gaan verder denken dan zeggen dat alles wat je doet al vergeven is en dat er verder niet meer over gesproken moet worden. Want Jezus zelf heeft die straf op zich genomen ? Dus zou je met die redenatie een toegangskaartje hebben. Maar als je echt plant om zo een vrijgeleide te krijgen. Dat lijkt me iets te veel met voorbedachte rade. Kan je 'gepland' spijt tonen? Kan je die spijt ook echt voelen tijdens een biecht? Want om echt goed te biechten moet je wel echt berouw tonen... En nog iets om over na te denken. Je vraagt welk geloof? Elk geloof zal zijn eigen geloof zeggen. Want dat is het enige juiste. (plots denk ik aan een aflevering van South Park die hierover gaat ) Maar niemand is tot nu toe al teruggekomen uit de hemel en had het juiste geloof om daar binnen te komen. Niemand is ons dat komen vertellen. Stel je bent de laatste momenten Islamiet... maar dan blijkt dat het enige juiste geloof om in de hemel te komen gewoon het Jodendom was. Dikke pech zeker?

Het gaat niet om het bekeren of spijt hebben van je daden of het afkopen van je zonden, maar het geloven. Door het bekeren zal je waarschijnlijk het eeuwige hel ontlopen, maar boete doening van je zonden hier op aarde tijdens leven of na de dood daar zal niet ontlopen te zijn. De duur van de boetedoening ligt ook aan de aard en ernst. Het geloven is het stap een en het geloof is niet bij iedereen even diep en elke reden om lid te worden van de kerk is een goede reden. Sommige afsplitsing van de Kerk denken daar anders over, maar dat is een mening van mensen en niet van God. Zelfs atheïsten kunnen lid worden van een kerk en veel atheïsten zijn lid. Er is zelf een atheïst voorganger van een Kerk. Natuurlijk is een deel van het antwoord gebaseerd op mijn eigen ervaring en mijn eigen geloof.

Je hebt geen kerk nodig om je plek in de hemel te reserveren. Kleins af werd ik gedoopt als Christene , later ging ik zelf op zoek naar m'n eigen geloof. Ik werd mormoon om daarna in het Protestaanse kerk te zitten. En nu ga ik nergens meer. Ik heb m'n eigen relatie met Hem. Eigenlijk is het beter om eerst te kijken wat het best past bij jou. Zie je het zitten om iedere week naar de kerk te gaan terwijl je eigenlijk niet helemaal gelooft? En surtout om naar die mensen te luisteren? Ieder religie geeft z'n wetten en regels. En je hoeft heus niet naar de kerk, kappel of wat dan ook te gaan om te bewijzen dat je in God gelooft. Waarom geloof je niet? is ook een vraag dat je aan jezelf kan stellen. Iedereen doet dommigheden. Maar als HIJ ziet dat je een goed hart heb, wees gerust. Je zal welkom zijn bij hem. Een tipje? Praat gewoon met hem. Wanneer je maar wilt en waar je ook bent. Je hoeft ook niet om op je knieën te zitten of hurkent. Zet je op je gemak. Hij is 24/24uren en 7/7uren berijkbaar.