Waarom heeft de katholieke kerk zo'n hekel aan homo's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het, maar ik ben toevallig zelf (een niet praktiserend) katholiek. Zeg ik met het schaamrood op mijn wangen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heej je hebt mijn nick gepikt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, nee, ik ben sjieker, ik heb 01 erachter :-)

Het beste antwoord

Katholieken dienen zich voort te planten.
Vroeger kwam de pastoor aan de deur als je niet snel genoeg weer zwanger was.
Er moesten heel veel kindertjes geboren worden, die natuurlijk allemaal katholiek gedoopt moesten worden.
Ter machtsvermeerdering van het instituut katholieke kerk.

Daar past zo'n anti-homo regel heel goed bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat homo's de menselijke voortplanting verstoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo verstoren 'homo’s de menselijke voortplanting '
Zijn ze radio actief of zo ???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Pim, maar ze maken geen kindertjes, die dan vervolgens weer katholiek moeten worden.
Omdat het in de Bijbel staat..
Een man die 'zich neerlegt met een andere man', dat mag niet..
Ook mag je geen 'zaad verspillen', en dat doet een man die sex heeft met een man. .
Helaas gaat de katholieke kerk niet met haar tijd mee, en blijft vasthouden aan deze onmenselijke opvattingen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bijbel is geschreven door de RK kerk, waarbij het lot van jezus (is hij gods zoon?) het met een stem de meerderheid ha, En jij gaat zo verzonnen verhaal ni gebruiken als bewijs?
Ik citeer uit de bijbel:

"Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel." Leviticus 18:22

"Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!" Leviticus 20:13

Kortom in de bijbel staat dat homo's slecht zijn! En gedood dienen te worden. Gelukkig doden ze de homo's niet maar er staat nog steeds dat homo's slecht zijn. En aangezien de bijbel letterlijk het woord van god is dient dit te worden opgevolgd. Gelukkig hebben niet alle katholieken en christelijke een hekel aan homo's maar voor sommige bisschoppen is dit reden genoeg om ze de hosti te weigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de citaten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben blijf, dat ik die onzin allemaal niet geloof
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om vervolgens met de had in de broek van een koorknaapje te onderzoeken of daar misschien geen illegale hostie is, met zijn andere hand zijn roede beroerend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Pimr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet jij dat nou weer?
Ik las ooit een stuk van een geschiedenisdeskundige, die dacht dat het gewoon verkeerd geinterpreteerd werd. Dat in die tijd dat het geschreven werd er veel homoseksuele seks was tussen volwassenen mannen en jongetjes die ertoe gedwongen werden, en dat dát verboden werd.

Hoe het precies zat weet ik niet meer, of het woord dat ze gebruikten toen niet helemaal hetzelfde betekende als de vertalers dachten, of dat het woord wel gewoon homoseksueel betekende, maar dat toendertijd alleen kende tussen volwassen mannen en jonge jongens. Maar in ieder geval was haar theorie dat díe soort homoseksualiteit dus niet mag volgens de bijbel, en niet homoseksualiteit tussen 2 volwassen mannen die het vrijwillig samen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Christenen en joden die homoseksualiteit afwijzen doen dit vanuit het Bijbelse gegeven dat God de mens als man en vrouw heeft geschapen en dat alleen deze beide binnen het huwelijk seksuele gemeenschap met elkaar mogen hebben. In de bijbel staan enkele passages die homoseksueel gedrag uitdrukkelijk verbieden of hekelen. Over de interpretatie van deze teksten en hun toepasbaarheid voor de moderne mens wordt veel gestreden. De diverse kerk en synagoge gemeenschappen, hebben zeer uiteenlopende opvattingen over acceptatie of afwijzing van homoseksuelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je heb toch wel gehoord van Sodom en Gomorra daarom,God accepteert ze niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn god lekker wel, de jouwe is dus een fascistische ouwe knar.
Religieuze organisaties, als kerken, zijn de grootste vijanden van het christendom. Op het moment dat er een einde komt aan het christelijke geloof, dan zal de kerk, beginnende met de RK kerk, daar grotendeels verantwoordelijk voor zijn.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik denk dat de jurken in het Vaticaan jaloers zijn op de mooie jongens en meiden die vrij en vrolijk rond lopen. Wat doen mensen dan uit afgunst? Juist ja, verbieden. Als jij als ouwe stijve a-ritmische hark jongeren ziet dansen of muziek ziet maken, wat doen je dan: juist ja het is zonde in het oog van de Here. In andere primitieve geloven, als in Afghanistan, maken ze je dan zelfs dood.
Religie is submission aan seniele mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ik weet niet waar jij met katholiek te maken hebt gehad : maar ik kom zalf uit een katholiek mileu en bij ons was alles heel gemoedelijk en vrij....

homos had je ook : daar werd niet veel over gepraat : ze liepen volgens mij gewoon een klein beetje achter op de rest van nederland maar niet echt kilometers of lichtjaren....

ik ben ook lid van een site : jong katholiek : en daar nemen de jongeren de homos heel erg in bescherming : owee als je ook maar een enkel grapje maakt ten koste van een homo

dan heb je het gelijk aan de stok met velen die daar komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mensen van de Katholieke kerk hebben geen hekel aan die mannen hoor, maar de daad die ze verrichten, God heeft het bedoeld een man en een vrouw bij elkaar te hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben geen hekel aan homo's, want heel priesters zijn zelf homo. Ze hebben echter idee dat God vrijen met iemand van hetzelfde geslacht afkeurt. Daarom zijn ze maar priester geworden.