Wat deed Jezus volgens de bijbel in de 40 dagen tussen Pasen en Hemelvaartsdag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
14.7K

Antwoorden (4)

Hij ging langs bij zijn discipelen, verscheen aan hen bij het meer van Tiberias, en kwam in gesprek met de Emmaüsgangers. Het staat beschreven in Johannes 20: 19 - 21: 25(zie http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+20%2C19-21%2C25&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10) en Lucas 24: 13-53 (zie http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Luc+24%2C13-53&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10)
Amadea
13 jaar geleden
Volgens mij de bossen in om die 40 dagen en nachten niet te slapen. Er was toch een tijd dat hij 40 dagen niet sliep?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij bedoelt zijn volgens mij die 40 dagen waarin hij niet at terwijl hij door de woestijn doolde.
Volgens mij zijn dat die dagen voor Pasen, die vastendagen. Maar ik kan dat ook allemaal verzinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die veertig dagen dat Jezus vastte in de woestijn waren nog vóór Zijn eerste optreden en prediking. Als jullie de Bijbel pakken kun je het allemaal lezen: Mattheus 4.
Nadat hij herrezen is uit het graf is hij op aarde gebleven, tot hemelvaart, toen is hij opgestegen ten hemel,De Heere Jezus is 33 jaar op aarde geweest,na zijn opstanding nog 33 dagen,maar alleen zijn disipelen mochten hem nog zien,en hij heeft geen enkel wonder meer gedaan,Zijn werk zat er op.

Kortom je vraag is niet te beantwoorden,want hij heeft geen 40 dagen meer geleeft na zijn opstanding

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.rijksmuseum.nl/aria/aria_encyclopedia/00063511?page=1&lang=nl&context_space=aria_encyclopedia&context_id=00063511

hier staat wel 40 maar die zijn inclusief de dagen aan het kruis en in het graf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schrijf maar over dingen waar je wel verstand van heb
Ik gok ademen.... Anders had hij dat kruis niet eens gehaald..