Mag een moslim jongen een meisje (atheïst) als vriend hebben?

Ik ben zelf een Moslim maar heb van velen bonen gehoord dat je geen meisje als vriend mag hebben ofzo. Ik vind het zelf een (kleine) taboe om er thuis over te praten. Vooral als je in een Marokkaanse gezin leeft. Ik bedoel hiermee geen relate maar een sterke vriendschap.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Religie
15.4K

Antwoorden (3)

Wat is er mis met vriendschap tussen mensen met verschillende geloofsovertuigingen? Op deze manier komen alle groepen tegenover elkaar te staan, krijgen we gesloten gemeenschappen, dat is toch juist wat we Niet willen in Nederland? Doe toch normaal. De gemiddelde IS strijder zal jou zeggen dat je geen vrienden mag zijn met een meisje, maar zou een moslim die bijvoorbeeld bij jeugdzorg of in het onderwijs werkt er ook zo over denken? Die heeft waarschijnlijk zelf ook gewoon vriendinnen. Het geloof is door de tijd heen ontwikkeld en dat is een goed iets. Besef dat dit 2016 is, in Nederland, waar we allemaal gelijk zijn, en denk daarna eens aan hoeveel de vrouwen in je leven voor je hebben gedaan, heb je daar ook problemen mee? De juffvrouw van vroeger, je huisarts, enzovoort. Een beetje respect mister. Meisjes zijn op geen enkele manier minderwaardig, ze zijn gelijk aan jou en je mag vrienden zijn. Lees je boek zoals jij het wilt, wil je echt een bekrompen gozer zijn of wil je je vriendin houden? Ik zou het haar eens vragen, kijken of ze je nog vertrouwd. Laat je niet beïnvloeden door al die zwartkijkers die de koran lezen alsof ze nog in de middeleeuwen leven. Leef je leven en doe wat GOED is. Zorgelijk dit. Het zijn een stel egoïsten, de heren die het wel even bepalen voor de vrouwen. Andere meningen mogen er zijn, dit is de mijne en ik ben daar niet alleen in. Allah maakt geen onderscheid, dat doen de mensen zelf. Groetjes van een moslim.

Toegevoegd na 11 minuten:
Toevoeging voor alle moslims: zullen we die walgelijke, ongegronde, vernederende, onderontwikkelde taboes nou eens afkappen? In Nederland kan je prima zien dat Allah geen enkel probleem heeft met vrouwenrechten, of dacht je dat ze allemaal naar hel gaan dan? Welnee, die vrouwen mogen precies hetzelfde als wat mannen mogen hoor van Allah. Iedereen is gelijk en daarmee klaar. Ik ben een man, dan weet je dat vast, je mag dus met me praten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
+dikke plus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Toevoeging voor alle moslims: zullen we die walgelijke, ongegronde, vernederende, onderontwikkelde taboes nou eens afkappen?" Gewoon stoppen met dat geloof dus inderdaad. Zolang je blijft geloven dat een barbaar als Mohammed het bij het juiste eind had, zal er weinig veranderen.
Esselamu Aleykum en Hoi,

Ik ben moslim, geen cyberimam en ook geen topdeskundige op het gebied van de islam en religie. Het staat volgens mijn kennis echter nergens in de Koran of de Hadiths dat je geen vrienden mag zijn met een persoon van het andere geslacht, of van welk (on)geloof dan ook. Ik zou de persoon of imam ook hard uitlachen als deze dat kan staven met quotes uit welk heilig geschrift dan ook die dat wel zouden bewijzen. Er zijn uiteraard ook moslims die graag willen leven zoals in de tijd van de profeet Mohammed (vzmh), en zij zouden zich nu dan afvragen of hij wel gewoon vriendinnen had en dus dat wij dat hedendaags ook zouden mogen hebben? Begrijp je hoe ver iets kan gaan? Los van verschil in inzicht van interpretatie kan je gerust vrienden zijn zonder dat iemand daar iets over mag zeggen. Ik begrijp je culturele terughoudendheid om het ter sprake te brengen in je eigen huiselijke omgeving, maar neem het van mij aan dat een ieder die zichzelf en de islam respecteert daar niet moeilijk over zou mogen doen. Want heeft Allah ons ook niet verzocht om vooral zelf op zoek te gaan naar de waarheid en zelf te onderzoeken en vooral te kijken naar de oorspronkelijke boodschap die de islam verkondigt, namelijk dat van vrede en verdraagzaamheid? Dan is vriendschap tussen twee geslachten en/of geloven het minste waar je druk over moet maken, toch? Dat jij al in staat bent om hier deze vraag te stellen is al een stap in de juiste richting naar verlichting en dat het geloof soms geheel subjectief is aan allerlei invloeden uit je omgeving is ook een feit. Ik hoop je hiermee een mogelijke weg gewezen te hebben. Want geloven doe je uiteindelijk zelf.
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
+ ook hiervoor.
Ja, zelfs als jullie sex zouden hebben.
De Islam vraagt alleen jouw geloof.