Tellen de gebeden ook mee als je jonger dan 12 jaar hebt gebeden in de Islam?

Ik weet dat als je 12 bent verplicht bent om te bidden maar wat als je bijvoorbeeld 7 bent en je bid ook tellen die dan ook mee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
5.8K
Amadea
8 jaar geleden
Binnen het christendom is bidden niet verplicht, maar telt elk gebed mee. Ook al ben je nog maar zeven jaar.
Ivana
8 jaar geleden
Mensen kunnen de gebeden niet "tellen". Dus of ze meetellen kan niemand zeggen. Alleen GOD weet wat gebeden waard zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat jullie me verkeerd hebben begrepen. In de Islam is het verplicht om te bidden als je 12 bent maar wat als je hebt gebeden voordat je 12 was tellen deze dan ook mee of telt het alleen mee als je 12 of ouder bent?
Ivana
8 jaar geleden
Bidden is iets tussen God en de mens, dat kan nooit verplicht worden, zelfs al schrijft een geloof dat voor. Ik heb hier dus geen verdere mening over.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Hamzah64 - op dit forum is de kans niet zo groot dat mensen je vraag kunnen beantwoorden.
Voor christenen is het idee dat gebeden 'tellen voor iets' iets raars. Door te bidden behaal je geen verdienste. Dat zou zoiets zijn als zeggen dat hand in hand lopen met je geliefde je bonuspunten oplevert en vervolgens ga je elke zoen analyseren om te weten of die zoen meetelt. Zo werkt dat niet in een liefdesrelatie.
Zo werkt dat ook niet in de relatie tussen God en zijn kinderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelfs al zou je gebeden beschouwen als je 'goede werken' samen met andere dingen als vasten en aalmoezen geven, dan nog zouden onze verdiensten never nooit kunnen opwegen tegen onze zonde. God is absoluut 100% heilig. Adam en Eva werden om één zonde het paradijs uitgestuurd. Denk je dan heus dat onze goede daden ooit genoeg zullen zijn om rechtvaardig te zijn voor God?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mooi gezegd Helene :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het was ook geen vraag over het Christendom.

Het beste antwoord

Alle gebeden tellen mee. Gebed is: praten met God, in jouw geval, Allah.
Elke gelovige mag, ongeacht welke leeftijd, praten met zijn Schepper. Daarbij is het niet van belang hoeveel je hebt gebeden, maar gaat het om de kwaliteit, de oprechtheid, van je gebeden. En dat kon je ook doen toen je 5 jaar was . . . .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je de vraag verkeerd begrijpt. In de Islam kun je verdienste verzamelen door het doen van gebeden (mits op de juiste maneir gedaan), door vasten, aalmoezen geven en nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Ja. Die zijn geldig.

Vraag:

Zijn de goede daden, zoals het gebed, de Hadj en het reciteren van de Koran, van een kind die de pubertijd nog niet heeft bereikt voor zijn ouders of voor hemzelf?

Antwoord:

Alle lof zij Allah.
De goede daden van een kind die de pubertijd nog niet heeft bereikt gaan naar het kind zelf. Niet naar zijn ouders of iemand anders. Echter worden zijn ouders wel beloond voor het feit dat zij hem hebben onderwezen, geleid en hebben geholpen het goede te doen. Ibn cAbbaas zei: “Een vrouw tilde een kind op en zei: “O, Boodschapper van Allah, zal zijn Hadj meegeteld worden?” Hij (vrede zij met hem) zei: “Ja, en jij zult beloond worden.”
(Moeslim)
De Profeet (vrede zij met hem) verklaarde dat de Hadj van het kind wordt meegeteld, en dat zijn moeder beloond zal worden om het feit dat zij hem meeneemt op Hadj.
Zo zullen ook andere mensen naast de ouders worden beloond voor hun goede daden. Zoals het onderwijzen van weeskinderen, familieleden, bediendenen andere mensen. Dit omdat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Wie uitnodigt naar (de ware) leiding, voor hem zal de beloning gelijk zijn aan de (totale) beloningen van degenen die hem opvolgen zonder dat dit iets van hun (degene die hem volgen) beloningen vermindert.”
(Moeslim)
En dit is een vorm van samenwerken in rechtschapenheid en vroomheid. Iets waartoe Allah ons aanspoort.
(Fataawa Islaamiyyah, Ibn ul-cOethaymien, blz. 526)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja natuurlijk telt dat. Op het gebed verrichten staat geen leeftijd geloof me
Het belangrijkste is gewoon dat je van Allah houdt.