De Irgun en de Stern-groeperingen waren rond de tijd van de oprichting van de staat Israël in 1948 actief als militante groepen, ook wel bekend als de Lechi. Zij hebben meerdere aanslagen gepleegd, waaronder het bloedbad in Deir Yassin, een Palestijns dorp.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Los van dat het beeid van de staat Israel t.o.v. De Palestijnen als staats terreur kan worden beschouwd. Waarbij ik ook wil opmerken dat de Palestijnen ook terreur bedrijveN. Zijn de Joodse koloniste, en met name aan de orthodoxe kant, zeker als terroristisch te beschouwen. Een van de presidenten van Israel, Menagim Begin, met excusec voor een mogelijk verkeerd gespelde naam, is zijn carriere als terrorist begonnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Poet
8 jaar geleden
Als de definitie van terreur is dat je doodt met belangrijk doel angst in te boezemen dan zijn er nog wat staatslegers die daaraan voldoen (waarschijnlijk is het Amerikaanse leger dan de grootste terreurorganisatie van de wereld)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kolonisten die olijfboomgaarden van Palestijnen vernietigen
Kolonisten die Palestijnen de toegang tot waterbronnen ontzeggen
Het Israelische leger dat onder het mom van zichtlijnen die niet geblokkeerd mogen worden een met Europees geld gefinancierde elektriciteita voirziening vernielen En ga zo maar door.... Nogmaals, de Palestijnen kunnen er ook wat van maar de vraag gaat over de Joden.
Zionistische kolonisten zijn daar een schoolvoorbeeld van; zij proberen terreur/angst in te boezemen in de harten vd moslims aldaar, opdat zij - uit vrees - hun huis en haard verlaten.

Het kan van (kleine) pesterijen zijn tot aanslagen. Alleen worden ze nooit aanslagen genoemd, eerder "zelfverdediging". Zo worden geregeld Palestijnse Arabische dorpen ethnische gezuiverd, zodat er alleen maar (Arabische) Joden overblijven.

Leger doet alsof hun neus bloed en als een Palestijn in opstand komt daartegen, grijpen ze in.

Dankzij terreur bestaat er een expansie vd bestaande Israel. Andere terreurgroepen (zoals IS) nemen dezelfde werkwijze over.

Sterker nog, er bestaan "geruchten" dat de huidige IS juist (deels) door Joden is opgericht. Daar kan ik me wel in vinden, in de zin van dat ik moslims niet zo (gauw) zulke wandaden zie plegen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb "ja" gezegd als reactie op de opmerking dat de staat Israël óók handelingen verricht die je terroristisch kunt noemen.
Maar jouw antwoord geeft een héél eenzijdige en ongenuanceerde visie waar ik hartgrondig "nee" op zeg. (Nog los van je absurde laatste alinea.)