wordt er in de talmud opgeroepen om niet-joden te doden?

Zo ja, waar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
1.5K

Antwoorden (1)

Ja, er wordt op diverse plaatsen lovend over het doden van niet- gelovige gesproken.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. "
Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b

"Iedere Jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-Joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God."
Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772
Erna55
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
lekker dan........
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, de diverse geloven hebben ons al veel mooie uitgangspunten bezorgd...
Thecis
8 jaar geleden
Leuker is nog dat er meerdere geloven zjin die zeggen dat je naar de hel gaat als je niet in hen gelooft. Ofwel ze hebben niet gelijk of iedereen gaat naar de hel (de derde mogelijkheid dat 1 van hen gelijk heeft en de rest niet is natuurlijk een stuk minder leuke mogelijkheid). Google maar eens op "is hell exo- or endothermic".
http://www.pinetree.net/humor/thermodynamics.html