Voor de gelovigen:Waarom laat God,als hij almachtig is,het lijden toe?

Waarom zouden de gebeden van mensen hier verhoord worden en niet die van een moeder in afrika met 2 hongerige kinderen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Want zo word de god in de bijbel toch neergezet,als een almachtige God...

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb ooit iemand horen zeggen dat het een test van God is. Als in: "Zal die persoon mij nog steeds aanbidden als ik hem zijn kind afpak?" Zo zou hij ze testen of ze wel waardig zijn voor een hemel etc. Mijn mening is helaas anders, God heeft deze wereld verlaten. Als hij er (nog) is, of als hij zelfs bestaat waarom dan moeite doen voor ons nietige mensen. Het lijden is de oorzaak van de mens niet van god, wij zijn allemaal SAMEN verantwoordelijk voor wat er in de wereld gebeurt en dat kunnen we ook alleen SAMEN oplossen. Om God de schuld te geven is een beetje hypocriet. Als ik vandaag 50 euro verlies, geef ik dan God de schuld? Nee, ik geef mezelf de schuld, ik had beter op moeten letten. Dat die mensen in Afrika zijn geboren is nou even flink pech hebben, maar zo werkt de natuur nou eenmaal. Daarnaast moet de wereld zich ook (het klinkt heel erg) zich gelukkig prijzen dat Afrika zo arm is. Als afrika net zo succesvol als Amerika en Europa was, dan was het broeikaseffect (als die bestaat) waarschijnlijk al lang uit de hand gelopen.

God staat het lijden niet altijd toe, het is de mens die het lijden veroorzaakt. Die moeder in Afrika met haar twee kinderen had genoeg eten en drinken kunnen hebben, als de mens niet zo egocentrisch was geweest, om alles maar te bezitten en voor zichzelf te houden. Om roofbouw te plegen, te onderdrukken, om er zelf beter van te worden. Dit is de bron van alle lijden, en heeft totaal niets met God te maken. De wereld is zo gemaakt dat iedereen genoeg kan hebben, maar de mens kiest ervoor om te manipuleren, en de wereld uit te buiten en te exploiteren. God is inderdaad almachtig, maar trekt zich terug, omdat wij een vrije wil hebben, en onze lessen moeten leren hier op aarde. Ingrijpen hier in, maakt van ons mensen robotten, en kan dus niet.