Is de scientology kerk in Nederland actief en wat houdt het in?

Ik heb alleen nog maar uitingen gezien op Amerikaanse websites en op TV hoor ik ook alleen maar over de bekende amerikanen die lid aanhanger van die kerk zijn, maar nooit van Nederlanders.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
3.9K

Het beste antwoord

de scientology kerk zit in amsterdam
Scientology is een geestelijke beweging gebaseerd op een boek dat tussen het midden van de jaren veertig en 1986 is geschreven door de Amerikaan L. Ron Hubbard die zijn carrière begon als schrijver van o.a. sciencefictionverhalen.[1]

Scientology zelf beweert dat het 10 miljoen leden heeft, geen enkel andere onafhankelijke bron bevestigt dit. Onafhankelijke bronnen verklaren dat Scientology 500.000 leden heeft verspreid over - vooral de westerse - wereld[2]. Veel mensen beschouwen Scientology als een sekte, in België wordt het officieel als een sekte bestempeld. In Duitsland is Scientology door de verfassungsschutz als sekte aangemerkt, en zijn er politici die oproepen om de organisatie te verbieden.[3]

Scientology is rond 1952 ontstaan uit Dianetica, een systeem van 'zelfhulp' voor psychosomatische effecten. Hubbard karakteriseerde Scientology als een "toegepaste religieuze filosofie" en als een basis voor een nieuwe religie.[bron?] Onder Scientology wordt ook vaak de Scientologykerk verstaan, welke verreweg de grootste organisatie is die scientology praktiseert en uitdraagt, met vestigingen in 163 landen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze hebben in mijn woonplaats al jaren een afkickkliniek en naar verluidt,doen ze het daar goed. Ze oroberen uiteraard wel de ex verslaafden tot bekeerling te maken. Verder kan ik er weinig over vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Amsterdam staat een scientology kerk.
http://www.scientology-amsterdam.org/

Wat scientology precies inhoud kan je het beste op het internet lezen,bijvoorbeeld op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/L._Ron_Hubbard

L.Ron Hubbard beweerde dat je ernaar kunt streven om een volmaakt mens te worden. Die kennis kun je je eigen maken als je maar voldoende cursussen binnen die zogenaamde kerk volgt. Dat noemen ze auditen.
Hubbard beweerde dat je zelf ziektes kunt uitbannen, en dat het krijgen van een ziekte betekent dat je je cursus niet voldoende hebt gevolgd. Die cursussen zijn heel duur, en aan het eind van de een, volgt er weer een volgende.
De macht van de leiders in de kerk is heel groot. Er gaat een verslavende werking van uit, de mensen blijven steeds maar meer geld betalen voor de cursussen. Als ze eruit stappen, zie je dezelfde processen als bij andere sectes zoals Jehova s getuigen b.v. Je kan er je partner en je kinderen door kwijtraken. Je geld ben je al kwijt. Vaak komen mensen in een vereenzaming terecht.
Moeten gedeprogrammeerd worden.

Er is een keer een tv documentaire over geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mocht je je willen storten in de enge wereld van Scientology: Kijk eerst eens naar de uitgebreide info op deze website:

http://www.xenu.net/