Hoe kan het dat over het algemeen, Jehova's op zondag aan de deur komen?

Zondag is toch juist DE RUSTDAG? of snappen de Jehova's dat niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
16.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Watskeburt met je vorige vraag hierover?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@knarf....the almighty mods deleted it. at loenie: hallelujah...waar woon je? dan ga ik verhuizen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij komen ze gewoon door de weeks hoor, ik heb ze nog nooit op zondag hier gezien. Ligt waarschijnlijk aan de buurt waar je woont en wie er dienst heeft eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bekeerd zijn we ook al, hahahaha lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die sticker had ik ooit, Loenie.
Het hielp echt.
Zouden ze nog te krijgen zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt googlen op nee-nee stickers, daar zijn allerlei varianten op gemaakt. Ik heb er wel eens één gezien met 'NEE geen colportage' en 'NEE Jehova's getuigen' of iets dergelijks. Kwestie van uitprinten en met plakband op je deur plakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Suzy, die met geen colportage heb ik gevonden.
Bedankt Loenie voor de linken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Momo zie mijn antwoord! Volgens hun doen ze NIET aan colportage omdat ze geen voet tussen de deur zetten!! Tegen Jehova's is geen kruid gewassen. Die hebben n hele plank voor hun kop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha Loenie !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer jammer om al deze reacties te lezen.
Ten eerste komen er geen Jehova's aan de deur want er is er maar één en ten tweede zijn dit Jehovah's Getuigen die dit werk geheel vrijwillend doen.
Een ander punt is dat zij de gehele week dit werk doen dus overdag en in de avond en dus ook in het weekend.
Ook proberen zij geen zieltjes te winnen want iedereen heeft een vrije keus om voor het werkelijke leven te kiezen of voor de dood. Zij proberen alleen via Gods woord mensen te laten zien wat Zijn voornemen is betrekking tot de aarde.
Wanneer iemand niet met hen wil praten dan is dit heel eenvoudig want u kunt dan aangeven aan degene die op uw stoep staat dat u niet meer gestoord wil worden en dan noteren zij dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat jehova's getuigen vaak de overtuiging hebben dat anderen alleen nog niet tot hun religie zijn gekomen omdat ze het 'goede nieuws' nog niet hebben gehoord. Wie zou er immers niet voor 'het werkelijke leven' kiezen in plaats van voor 'de dood', als ze daar informatie over hadden? Getuigen zien dat niet als zieltjes winnen of bekeren, maar laten we wel wezen: dat is het natuurlijk wél. Je komt bij mij aan de deur om het 'goede nieuws' te vertellen omdat je gelooft dat als je tot me doordringt, ik natúúrlijk de keuze zal maken voor het 'werkelijke leven'. En dan zal ik naar de vergaderingen in de koninkrijkszaal komen om meer te leren, en dan zal er een vurige wens in mij ontstaan om ook anderen dit 'goede nieuws' te vertellen in de hoop hen te 'redden', en dan zal de groep mensen die dit als hun levenstaak zien weer vergroot zijn met één. In gewonemensentaal: dan is er weer een zieltje gewonnen. Maar ik heb ook goed nieuws: we hebben de boodschap van de getuigen al gehoord. En we hebben het nog begrepen ook. We geloven er alleen geen fluit van. We hebben het werkelijke leven al, en dat is gewoon hier en nu. Door onaangekondigd aan te bellen, dring je de persoonlijke levenssfeer van mensen binnen. Het zou niet nodig moeten zijn om te laten noteren dat je niet meer gestoord wilt worden, je zou gewoon niet gestoord moeten worden. Als ik iets wil weten, zoek ik jullie wel op. Het is in het informatietijdperk onnodig en achterhaald om mensen thuis te storen met je boodschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij stonden ze plots in de gang! gewoon voet tussen de deur en opengooien die handel.. is toch van de zotte.

Het beste antwoord

Jehova's doen niet aan zondagen verjaardagen feestdagen, niets van dat alles, dus voor hen is het ook geen rustdag.
Bij ons komen ze meestal op zaterdag.
Ze kiezen gewoon een moment uit dat ze zelf kunnen en denken heel veel mensen thuis te treffen.
En ja, dat is meestal op zondag en zaterdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

voor hun is dat een werkdag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zondag hebben ze de meeste kans dat de mensen thuis zijn.
De meeste mensen zijn door de week aan het werk, en 's avonds hebben ze ook nog allerlei bezigheden.
Op zondag puffen ze uit, zijn ze meer relaxt, en staan ze dus ook meer open voor de boodschap die de Jehova-getuige komt brengen.
Zondag is overigens een dag die je aan God kunt wijden, en dat nemen de Jehova's zich op deze manier ter harte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het redden van de medemens voor de ondergang van zijn ziel beschouwen zij kennelijk niet als werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar wat nou als je je kater op zondag gewoon wilt uitslapen en niet gered wilt worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan hang je een bordje op je deur waarop staat dat je niet gestoord wilt worden door Jehova's en zet je voor de zekerheid je bel af.
Waarom word ik nu weer gemind?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoho..de bel AFZETTEN omwille van deurleurders?..neuhhh..dat gaat hem niet worden......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedro, voor de ongemotiveerde min en omdat je misschien wel gelijk hebt, een plus van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij wil toch uitslapen? Of heb je toch een onbewuste wens om gered te worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het hier van harte eens met naatje: je gaat niet je leven (en mogelijkheid om gewenste gasten te ontvangen) aanpassen omdat relileurders geen manieren hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer pas je nu je leven aan? Als je je wakker laat bellen of als je de bel af zet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de bel uitzet, of als je opendoet terwijl je dat niet wil. Dat bordje is prima, maar dan is het ook de verantwoordelijkheid van de relileurders om niet aan te bellen.
Zieltjes winnen is hun doel wanneer dan ook.
Bij mij komen ze altijd op zaterdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch zo! En de waarheid mag gezegd worden!
omdat zij ze vrij van hun gewone baan en de meeste mensen thuis..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jehova´s werken door de week en zondags hebben ze vrij. Wat u vind, vinden ze niet interessant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij ook altijd op zaterdag en altijd met zn tweeen,vertrouwen mekaar niet eens. Een ex vriend van me is er bijgegaan en ze worden helemaal gehersenspoeld. Ze leven naar de bijbel en daar staat dat zondag n rustdag is,maar niet voor hun pfff sticker op de deur doen of bel uittrekken!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen zijn inderdaad gehersenspoeld, Ze moeten op pad om hun boekjes te verkopen en door de week werken ze. Die boekjes zijn ze verplicht af te nemen, te kopen. En een organisatie in Amerika de Watchtower wordt er rijk van. Ik had dit, nog wat uitgebreider als antwoord gegeven, maar is verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas weet ik er alles van. Ik heb nog geprobeerd hem tegen te houden maar meneer had in een jaar tijd vrienden gekregen en die wou hij niet kwijt. Nou daar stond ik met me fatsoen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die boekjes zijn gewoon gratis die hoef je niet te kopen hoor en al helemaal niet verplicht af te nemen. Ze moeten niet op pad, niemand dwingt ze ergens toe, en het Wachttorengenootschap is alles behalve rijk. Waar baseer je die wetenschap op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bq24 het wtg is absoluut erg rijk ze bezitten heel veel onroerend goed en kopen gebouwen op die ze vervolgen slaten opknappen door de verkondigers die dat vrijwillig doen als deden ze het voor jehovah en om ze dan weer te verkopen met heel veel winst
Ze moeten wel.

Een niet-evangeliserende gelovige vormt 'geen deel van de organisatie' en 'heeft Christus niet lief',
waarmee wordt aangetoond dat eventuele overige indicaties van religieuze toewijding voor een belangrijk gedeelte ondergeschikt zijn aan de predikingsactiviteit.

De rustdag is dus ondergeschikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zondag hebben meeste mensen niks te doen. Jehova's ook dus.. En ze weten dat bijna iedereen op die dag altijd thuis is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn ze ook bang in het donker,want s,avonds zie je ze ook nooit aan de deur.
En ja,wie is er op zondag nou niet thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zondag is ook voor de Jehova's een rustdag. M.a.w. er mag niet gewerkt worden.
Het gaat nu om de defenitie van werken. Zij zijn van mening dat zieltjes winnen niet onder werken valt, net als het naar de kerk gaan op zondag niet onder werken valt.
En daar de meeste niet gelovigen zich netjes aan de rustdag houden en dus netjes thuis zijn, gaan de Jehova's op pad. Slim he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat dan de meeste mensen thuis zijn hang dan een brieje op de deur geen jehova's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons ook door de week's hoor. Maar dan krijgen ze weinig voeten tussen de deur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben zelf jg geweest en de meeste antwoorden zijn regel rechte onzin

het zit nl zo

voor een jg bestaat de zondag niet als een heilige dag, christenen leven niet onder de wet van mozes die wet was aan de joden gegeven en die houden dus de zaterdag als rustdag een christen hoeft dus de zondag niet als rustdag te houden.

een christen kan altijd op elk moment elke dag ieder uur elke handeling die hij doet beschouwen als doet hij het voor god daar heb je niet een speciale dag voor nodig.

en wat betreft op zondag meestal aan de deur dat is dan bij u toevallig want ELKE dag trekken zij er op uit om te gaan evangeliseren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na hun variant van de kerkdienst (op zondag) gaat men vaak "veldwerk" doen. Dit is een verplicht onderdeel. Alle JG's moeten hun predik-uren bijhouden op een staatje en dat regelmatig inleveren.
JG's zijn eigenlijk onbezoldigde boekverkopers in dienst vanhet Wachttorengenootschap. Alleen zelf zien zij het als predikingswerk.