Waarom heerst er zo een anti-moslim/islam sfeer in de media? Is dit voornamelijk om dat slechts nieuws verkoopt?

En waarom laten mensen zich zo makkelijk leiden door dezelfde media? Er wordt altijd maar gefocused op (slechte) dingen die zogenaamde moslims doen uit naam van de Godsdienst en nooit op zoveel andere mooie dingen die de Islam propageert.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1K

Antwoorden (8)

Precies, omdat het scoort... Daarom alleen al... En ik moet je ook zeggen sommige moslims vragen er ook om, hoe dom kun je zijn?

Er was 30 jaar geleden niets mis met de moslims, waarom nu dan wel? grote onzin die hetze tegen hen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de mediaredacties selecteren op wat scoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, slecht nieuws is handel!!
En slecht nieuws + sensatie is nog betere handel!!!
Mooie lieve dingen zijn uit!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is niet slechts welke verkoopt, het is ANGST welke verkoopt.

-Mexicaanse griep
-Q-Koorts
-Moslims
-Terroristen
-Geert Wilders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Media vullen zich met wat lezers/kijkers willen zien.
Ze zijn dus een spiegel van de bevolking en de bevolking is bang voor wat onbekend is en dan krijg je dat gepresenteerd; het medium als een soort lachspiegel die de werkelijkheid vervormt naar het beeld van de consument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het komt omdat gelovigen in de islam elkaar nogal behoorlijk 'de maat nemen'.

En daar hebben we in het westen slechte ervaringen mee, we hebben net het gevoel ons daaruit omhoogggewordteld te hebben, krijg je weer van die 'maat-nemers'.

Het gaat *niet* om de inhoud van de geloofsregels, of wat wel of niet waar is,
maar het elkaar de maat willen nemen en regels willen opleggen of afdwingen, wat veel mensen tegenstaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
lol, gewordteld is natuurlijk geworSteld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste groep die vooral genegeerd wordt zijn de als 'soft' bestempelde Iilamologen: Zij die niet een uitgesproken anti-islamitische opinie hebben, maar een gebalanceerd verhaal dat pleit voor een progressieve interpretatie van de geschriften. De Arabist Hans Jansen, wordt vaak uitgenodigd vanwege zijn nadruk op negatieve interpretaties van de islam, conform het mainstream debat. Maar de topislamologen van het land en hun publicaties laat de media links liggen: Herman Beck (hoogleraar te Tilburg) en Gerard Wiegers (hoogleraar te Nijmegen) schreven een interessant, maar onderbesproken boek "Religie in de Krant". Sjoerd van Koningsveld (hoogleraar te Leiden), Fred Leemhuis, (hoogleraar Koranwetenschappen Universiteit Groningen) en de uit Egypte gevluchte Islamoloog Nasr Abu Zayd worden verbazingwekkend weinig achter de microfoon gesignaleerd. Het nieuwe boek van hoogleraar interculturele communicatie Wasif Shadid (Universiteit van Tilburg) "De Multiculturele Samenleving in Crisis. Essays over het Integratiedebat in Nederland" kan niet rekenen op veel belangstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder keer word de spotlight op een (andere) groep gericht.
Zo waren het voorheen, de indo's,antilianen,surinamers,turken,marokanen,polen.
etc etc het blijft maar verschuiven, iedere keer weer wat anders.
Dan is dat even de hype van het moment, tot het moment vervaagt en er weer een ander moment aanbreekt.
Idd het is wat de mensen interessant vinden he, sensatie.