Wat kregen roofdieren te eten in de ark van Noach?

... en wat moesten ze eten nadat ze de ark hadden verlaten. Als er van elk dier maar twee exemplaren meegingen was de soort gelijk uitgeroeid als de leeuwen gingen eten. Vis zou een optie zijn op de boot zelf, maar niet nadat ze van de boot afwaren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
3.6K

Het beste antwoord

Ze aten dynosaurussen. Die waren daarna wel meteen uitgestorven, maar ze hadden er tenminste een flinke kluif aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deze vraag is helemaal niet onzinnig. Onzinnig zijn de mensen die dit op zich mooie verhaal niet zinnebeeldig zien maar letterlijk nemen en het onmogelijke met de dooddoener afdoen dat God voor alles een oplossing heeft.

Toegevoegd na 6 minuten:
Denk ook eens aan de kangoeroes bijvoorbeeld. Deze kwamen alleen in Australië voor; zo'n beetje aan de andere kant van de wereld. Hoe hebben die beesten die lange weg over oceanen en land kunnen afleggen en ook weer terugkeren ? En onderweg hebben ze zich ook niet vermenigvuldigd want anders waren er na de zondvloed ook kangoeroes in andere delen van de wereld geweest. Ach ja Gods wegen zijn ondoorgrondelijk ......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je antwoord is dus..??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat is wel duidelijk dacht ik: het zondvloedverhaal zoals het in de bijbel staat is onzinnig en sprookjes moet je niet uitleggen.
Ik wil met klem benadrukken in dit stuk geen mensen voor de schenen te willen schoppen of hun geloof niet serieus te nemen.
Mijn overtuiging is dat antwoorden op dergelijke vragen een lagere prioriteit hebben.
Geloof en God en alles er omheen is een moeilijk te snappen materie want het is niet iets aards. Een God kan ook niet worden bewezen en daarom is het ook geloof.
M.i. speet de symboliek dan ook een prominente rol waarin niet het verhaal maard de achterliggende gedachte teld.
Door materie van die complexheid voor een ieder enigszins begrijpelijk te maken giet men het in de vorm van een verhaal.
Ga daarom op zoek naar wat het verhaal je verteld en laat je niet verleiden te veel aandacht aan de details te wijden.
Ook of die Ark wel of niet heeft bestaan is van ondergeschikt belang.
Net als bij een mop is de inhoud niet zo belangrijk als wel het gegeven dat je er smakelijk om kunt lachen.
Met verhalen uit de bijbel is het niet zo zeer de inhoud als wel de boodschap die men probeert over te brengen.
Veel mensen zirn de bijbel als een soort lijdraad waar binnen grenzen zijn aanegeven hoe opeen goede manier te leven.
Niet zelden gebeurt het dat gelovigenm op grond van hun geloven, menen boven anderen te staan, Dit op zijn beurt werk in de hand dat er twee kampen ontstaan. Daarom ben ik van mening dat men, gelovig of niet, allemaal min of meer dezefde uitgangspunten zouden moeten, en kunnen hebben, namelijk met zijn allen en voor elkaar, het leven zo prettig en zinvol mogelijk te maken, iedereen met zijn of haar mogelijkheden en beperkingen.
Kernwoorden die hier bijpassen zijn dan ook, respect voor elkaar en de natuur, vetrouwen, vriendschap, liefde voor al wat leeft en zorg voor zwakke en kwetsbare groepen zoals dieren en kinderen, bejaarden en gehandicapten en dat we nooit minachtend moetsten staan t.o.v. iedeen van anderen hoe hier invulling aan te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is eigenlijk maar één goed antwoord op! Ze werden tijdelijk vegetariër,totdat andere beesten gejongd hadden en er weer aanbod was!