Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je masturbeert tijdens de ramadan hoeveel dagen moet je dan inhalen ?

Me vriend heeft tijdens zijn vasten pagga geslagen zijn vasten is gebroken hoeveel dagen moet hij inhalen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
11.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Eerlijk van je vriend om dit toe te geven.

Wie het vasten in een onbewaakt moment doorbreekt, maakt geen grote fout en kan de ramadan gewoon voortzetten. Maar wie bewust breekt met de voorschriften moet elke verloren dag nadien inhalen, met een extra straf van telkens 60 dagen.

Ik zou het op het eerste houden. Maar laat hem zelf bepalen wat hij hiermee doet. Het is zijn verantwoording.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Interessant. Ik heb werkelijk geen idee hoe hier in de praktijk mee omgegaan wordt binnen de Islam, maar ik zou zeggen dat er in een dergelijk geval sprake is van "een onbewaakt moment" wanneer iemand min of meer uit gewoonte begint te masturberen (of eten, drinken, of wat dan ook) en dan ineens bedenkt "oeps, het is Ramadan". Als het meer een kwestie was van "ik weet dat het niet mag, maar ik heb zo'n zin", is het m.i. wel een bewuste handeling. Maar inderdaad, het is zijn verantwoording: iets wat speelt tussen hem en zijn God.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik wist dit ook niet. Leuk om er weer wat bij te leren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding