staat er in de bijbel dat wicca slecht is?

Zo ja, in welk boek dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Amadea
10 jaar geleden
Nee. Het woord wicca komt in de Bijbel niet voor. Ook tovenarij en hekserij is er niet in te vinden.
Ritsuka
10 jaar geleden
nee, want toen de bijbel geschreven werd was het niet bekend onder die naam. zo staat er ook niet in de bijbel dat tv of internet slecht is, dat bestond toen nog niet

Het beste antwoord

Zoals ik al schreef in mijn reactie zijn wicca en tovenarij niet te vinden, maar het woord toverij blijkt wél in de Bijbel te staan:
1. 1 Samuel 15,23 : Weerspannigheid is even erg als toverij.
2. Nahum 3,4 : Je gedraagt je als een hoer, een verleidster ben je, bedreven in toverij, je verkwanselt volken voor je ontuchtige praktijken, en stammen voor je toverkunst.
3. Galaten 5,19-21 : Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen. Ik herhaal de waarschuwing die ik u al eerder gaf: wie zich aan deze dingen overgeven, zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God.
4. Openbaring 9,21 : Evenmin braken ze met hun leven van moord en toverij, van ontucht en diefstal.
5. Openbaring 18,23 : Eens waren je handelaars de groten der aarde, alle volken bezweken voor je verleidende toverij.
6. Openbaring 21,8 : Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’
7. Openbaring 22,15 : Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt.
8. Wijsheid 12,3-7 : Ook de vroegere bewoners van uw heilige land hebt u gehaat om hun gruwelijke praktijken, hun toverij en goddeloze rituelen. Daarom wilde u die wrede kindermoordenaars, mensen die ingewanden aten bij hun maaltijden van mensenvlees en bloed, ingewijden bij orgieën, ouders die hun hulpeloze kinderen slachtten, door onze voorouders laten ombrengen, zodat Gods kinderen op waardige wijze het land konden bewonen dat u zo dierbaar was.
9. Wijsheid 18,13 : Zij hadden altijd alleen op hun toverij vertrouwd, maar nu ze hun eerstgeborenen hadden verloren, erkenden zij dat dit volk Gods zoon was.
Amadea