Zijn er al ramp voorspellingen bekend voor het jaar 2033, ivm sterfjaar van Jezus?

Of zoiets als een terugkomst van Jezus?
Zijn er al mensen bezig met iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
2K
Amadea
11 jaar geleden
Nee zeg, alsjeblieft niet. In de Bijbel staat dat de Wederkomst niet te voorspellen is, die dag komt als een dief in de nacht. Dus alle speculaties zijn zinloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat uit van een foute veronderstelling,
namelijk de aanname dat Jezus in het jaar 33 gestorven zou zijn.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En van de foute veronderstelling dat 2000 jaar later een belangrijk iets zou zijn. Waarom niet 1000 of 100 of 200 of 2500 of 999 of 1111 of 1313 of 666 ?
Antoni
11 jaar geleden
En ondanks de juistheid van de reacties, vind ik de vraag een originele vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarom zou het een rampvoorspelling moeten zijn?
Misschien is dan d crisis wel over!

Antwoorden (1)

Er zijn wel christenen die er rekening mee houden dat de tweede wederkomst rond dat moment weleens zou kunnen plaatsvinden.
zie bijlage

Het lijkt er alleen op dat de Here Jezus niet precies in het jaar 0 is geboren en dus ook mogelijk niet is gestorven en is opgestaan in het jaar 33.
Bovendien waarom zou het precies 2000 jaar zijn ?

Eerst lijkt de opname van de gemeente van christus te moeten plaatsvinden.
( als een dief in de nacht )
Na 7 jaar verschijnt dan de Here Jezus op de Olijfberg terug ten tijde van de laatste oorlog.

We kunnen wel aan de tekenen van de wereld herkennen hoever het ongeveer is, maar het precies inschatten is niet mogelijk.