Waarom reageerd het Vaticaan niet op St. Malachy's profetie?

Toegevoegd na 1 minuut:
dat de huidige paus de 'laatste'' is. Ze hebben Saint Malachy zelf heilig verklaard toch?

Toegevoegd na 40 minuten:
Op aanraden van iemand zal ik het even toelichten niet zo moeilijk:
St. Malachy was een een (later benoemde) heilige die in de twaalfde eeuw naar Rome is geweest en daar een visioen kreeg. Hij zag alle 112 pausen die nog zouden komen en bij elke paus kreeg hij een persoonlijke latijnse zin die achteraf heel precies schijn te zijn. Punt is dat de 112 ste paus Peter Romanus is de huidige paus Franciscus I en deze paus zou door Satan worden beinvloed en de valse profeet of antichrist zijn waarop het einde van de wereld volgt.

Toegevoegd na 42 minuten:
Dus de Rooms Katholieke Kerk verklaart iemand heilig en dan zou je toch verwachten dat de profitien ook serieus genomen worden welke betekend dat het einde van de wereld voor de deur staat.!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Antwoorden (2)

De Kerk zal blijven bestaan tot het einde der tijden. Maar wanneer dit einde der tijden is, weet niemand dan God de Vader alleen. Zie Marcus 13, 31-32, waarin Jezus zegt:
"Hemel en aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden zullen niet voorbijgaan.
Van die dag of dat uur weet niemand af, zelfs niet de engelen in de hemel, zelfs niet de Zoon, maar de Vader alleen.”

De geloofsleer van de katholieke Kerk is niet gebaseerd op privé-openbaringen van welke heilige dan ook en de katholieke Kerk doet dus ook niet aan toekomstvoorspellingen inzake het einde van de wereld. Privé-openbaringen kunnen geloofswaarheden verduidelijken en verdiepen maar 'je hoeft er niet in te geloven'.

Heiligen zijn heilig omdat ze, ieder op een eigen manier en in hun eigen tijd en cultuur, levende voorbeelden zijn geweest van de navolging van Jezus Christus. In zo'n geval kan de Kerk -na hun leven diepgaand onderzocht te hebben, op allerlei manieren - verklaren dat iemand heilig is. Althans, zo gaat dat nu.
Computoon
10 jaar geleden
De gepubliceerde "profetieen" zijn erg nauwkeurig tot 1590, dat is ook de tijd dat zw werden "ontdekt". Deze "profetieën" worden dus gezien als gefabriceerd materiaal, zeg maar vervalsingen.