Een kettinkje met een kruisje, wordt dat gedragen door jongens op hun eerste communie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Niet specifiek OP de commune en het hangt er ook een beetje van af waar: zo waren/zijn er veel jongens in Brabant en Limburg die een kruisje dragen:

http://www.beslist.nl/products/sieraden_horloges/r/Halsketting_Met_Kruis/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goede site! Maar blijkbaar is het voor jongens eerder een soort veterketting met een grover kruisje eraan. Wat ik liggen heb is een fijn kettinkje met een fijn kruisje. Dat zal waarschijnlijk niet zo goed zijn dan?

Andere antwoorden (1)

Ik kreeg op mijn eerste communie een gouden kruisje. (53 jaar geleden)
Wat jongens kregen weet ik eigenlijk niet, ook niet wat ze nu krijgen. Ligt ook aan het kind, is het er een die het wel leuk vindt om een ketting te dragen, of moet hij niets van sieraden weten. Dat is belangrijker dan "hoe het hoort". Vindt hij het niets dan is het beter een ander cadeau te zoeken
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik was het me eigenlijk gewoon aan het afvragen omdat ik vandaag mijn kettinkje met kruisje van toen ik kind was terugvond in mijn kast en mijn zoontje binnenkort zijn communie doet.