Hoe zou het kunnen dat rasti rostelli tijdens 1 van zijn optredens niks kon beginnen met een christelijk iemand in de zaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad verbazend. Kijk, met een atheist kan hij zowiezo niks, maar goedgelovige mensen zou je toch eenvoudig in de luren moeten kunnen leggen. Misschien dat die meneer toch niet helemaal zo goedgelovig is als zijn pastoor/dominee hoopt.

Het beste antwoord

Als iemand vanuit innerlijke overtuiging of geloof absoluut niet wil meewerken met Rostelli, en daarbij een sterke innerlijke kracht heeft, kan Rostelli niets met deze persoon beginnen.

Bij deze persoon was dat kennelijk het geval.

Dat het hier een christen betrof, is toeval. Zijn geloof heeft hem waarschijnlijk wel geholpen om de innerlijke kracht te vinden om niet mee te gaan met Rostelli. Maar dat geldt voor meerdere geloven.

Ik denk dat Rastelli ook niets zou kunnen beginnen met een vrome Jood of een overtuigde Islamiet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat ik wilde antwoorden. Hypnose werkt alleen als je (desnoods onbewust) meewerkt met de hypnotyseur. Als het subject dat niet doet, of dat nu is uit religieuze of andere diepzittende overtuigingen, dan valt er ook voor zo'n podiumhypnotyseur niets mee te beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens +1

Andere antwoorden (10)

Als je volkomen in Jezus bent, kan je niks gebeuren. Een echte Christen laat zich niet misleiden. Denkt Rostelli soms dat hij Jezus is dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er kwade machten achter Rasti staan, en goede machten achter een christen. En de kwade machten kunnen niet op tegen de goede machten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kwade machten kunnen wel op tegen de goede, kijk maar wat er gebeurd in de wereld. De wereld word nu nog beheerst door de kwade machten. Maar het ligt aan degene zelf hoe sterk zijn geloof en vertrouwen in God is, en hoezeer hij daar aan vasthoud. Dan kun en WIL je dit soort dingen van je afwenden, niet toelaten, en kan zo´n hypnotiseur bijvoorbeeld niks met je beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof wel dat ze veel macht uitoefenen, maar ze zijn niet almachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, almachtig dat is er maar 1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat geloof ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1:)
Ik geloof dat de kwade machten het op aarde nu voor het zeggen hebben tot de wederkomst, ALLEEN als je IN GOD GELOOFT (Jezus) dan sta je BOVEN die kwade machten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje Juda
Ik geloof helemaal niet in de 'krachten'van dhr Rostelli. Ik denk dat het een soort poppenkast is om zo te doen, een manier om geloofwaardiger over te komen. Omdat mensen dan gaan denken : Kijk hij is eerlijk, met die persoon kan hij niets, want die is gelovig.
De achterliggende gedachten is dat iemand die gelovig is, zich niet met deze zaken bezig zou houden en er door zijn geloof niet vatbaar voor is voor de 'krachten' van dhr Rostelli.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hypnotiseurs kunnen alleen werken met mensen die zich openstellen (of ontvankelijk zijn) voor de trucjes die ze toepassen. Het heeft geen intrinsieke relatie met christendom (de laatste lettergreep in het woord christendom vind ik overigens zeer passend) maar gewoon met het individu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan heel goed en daarmee laat Rasti Rostelli (akelige naam al) meteen zien dat hij niet deugt en niet te vertrouwen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die zo volhardend zijn in het geloven van een onwaarschijnlijk verhaal staan waarschijnlijk niet open voor andere zaken. Daar heeft hij wel gelijk in denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hypnose werkt alleen als je er zelf aan toegeeft. Deze persoon zal waarschijnlijk bewust of onbewust niet hebben meegewerkt hieraan. En dan werkt het dus niet.
oorzaak hoeft niet in geloof te liggen, want geloof en hypnose hebben niet per se iets met elkaar te maken. Het is vooral je eigen "geloof" in de hypnose en de bereidheid mee te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan. Iemand wordt niet gehypnotiseerd, iemand laat zich hypnotiseren. Het is een natuurlijke geestestoestand die je zelf op moet wekken. Sommigen bereiken een staat van hypnose door meditatie of gebed, maar iemand als Rostelli weet er een act omheen te bouwen.
Dat degene die zich niet wil laten hypnotiseren toevallig een religie aanhangt doet in wezen niet erg ter zake. Als die het werk van Rostelli zou beschouwen als heidens, afgoderij of toverij was die iemand uberhaupt niet naar de voorstelling gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Christenen stellen zich niet open voor dit soort dingen.
En je zult je wel open moeten stellen, anders heeft het geen enkel nut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je als christen niet goedgelovig bent maar gelovig
en dat is een geestelijk kracht.
aan de ander kant kan ik me niet voorstellen dat een Christen iets bij meneer rostelli toe zoeken heeft
Hypnose is in het geloofsleven van een christen een
poort naar de geestelijk wereld waar ook de duisternis is
en dus is eigenlijk elk contact niet alleen onwenselijk maar door de bijbel verboden.
Ik vermoed dat die christen misschien ooit toen hij niet christen was wel met hypnose in aanraking is geweest
en nu weet weerstand te bieden. vooral mensen die ooit ermee in aanraking zijn geweest willen zichzelf dan uittesten.
maar dan nog wat moet hij daar ?
Het is meer nog dat kleine beetje ongeloof dat hem er toe brengt dat te proberen.maar goed dat oordeel is te persoonlijk om hier als feit te worden neergezet.