Mijn collega is Jehova getuige, mogen we hem een afscheid cadeau geven bij zijn vertrek, beter gezegd mag hij het aannemen?

Het is een normaal gebruik bij ons om een vertrekkende collega een afscheid cadeau te geven, nu zijn we er van bewust dat er geen verjaardagen gevierd worden, maar onwetend over wat wel en niet mag omtrent het geven van een cadeau.

We willen hem niet in een ongemakkelijke situatie brengen

Als het wel mag wat zijn dan ongeschikte cadeaus

Ik hoop dat iemand wat advies heeft!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
12.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag of hij dat wil.. Of misschien een donatie in zijn naam ergens

Het beste antwoord

Jehova's Getuigen zien in feestdagen heidense elementen. Zo is het geven van cadeautjes op verjaardagen oorspronkelijk bedoeld om de jarige tegen demonen te beschermen. Daarom geven zij op verjaardagen geen geschenken.
Afscheid nemen op je werk is geen feestdag. Je wilt hem alleen bedanken voor de samenwerking. Dus daar wordt niets heidens mee bedoeld. Jullie kunnen dus gewoon een cadeau geven.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
correct verwoord

Andere antwoorden (1)

Ja, ook een Jehova getuige mag een cadeau in ontvangst nemen, alcohol mag, roken niet, ook religieuze cadeaus worden niet op prijs gesteld, kijk naar wat voor type je collega is, wat hij doet, wat hij draagt, wat hij zegt, dan kom je er wel uit wat er gegeven kan worden, in dit geval is het ook niet vreemd om te vragen of je collega bepaalde cadeaus liever niet heeft.