Waarom groeit de islam in west europa na 1945?

Graag informatie en informatie bronnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.5K
ItisILeClerc
11 jaar geleden
door de grote volksverhuizing in de tweede helft van de 20e eeuw, vanuit Noord-Afrika en Klein-Azië

Het beste antwoord

Hier een paar passages uit een artikel in Trouw, 02-02-2011, om nog wat vooruit te kijken.

2,2 miljard moslims in 2030
Wilfred van de Poll − 02/02/11

Over twintig jaar is een kwart van de wereldbevolking moslim. Toch is het tempo waarin de moslimbevolking groeit aan het afnemen. In het Westen zijn en blijven ze een minderheid.
Het aantal moslims op de wereld groeit explosief, zelfs twee keer zo snel als het aantal niet-moslims. Maar vergeleken met de afgelopen decennia vlakt de groei van de moslimbevolking af.
......
Europa vertoont hetzelfde beeld. Weliswaar stijgt het aantal moslims de komende twintig jaar met bijna eenderde (naar 58 miljoen, zo’n 8 procent van de totale bevolking) – het tempo van die groei neemt elk jaar een tikkeltje af.
.....
En Europa? „Slechts een paar procent van alle moslims woont nu in Europa. Dat percentage blijft de komende twintig jaar ongewijzigd.”
De landen waar relatief de meeste moslims wonen, liggen in Oost-Europa, in Balkanlanden als Albanië, Bosnië-Herzegovina en Macedonië. In Rusland wonen, in absolute getallen, de meeste moslims.
De grootste groei komt de komende jaren op rekening van West-Europa. In Ierland, waar iets meer dan honderdduizend moslims wonen, is die het meest sensationeel: daar neemt de islamitische gemeenschap met bijna 190 procent toe. Ook in Scandinavië is de stijging opmerkelijk.
.....
Zie de bron voor het hele artikel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-
Geen antwoord op de vraag. Je geeft wel leuke cijfers, maar geen reden. Waarom is die groei van 190% daar, dat is de vraag!

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het gebeurd omdat er gewoon veel moslims uit het oosten naar westerse landen emigreren voor een beter leven.

Toegevoegd na 5 minuten:
En natuurlijk het feit dat westerse landen vele gast arbeiders naar het westen haalde die vaak uit islamitische landen kwamen