Hoe kun je de (volgende) boeddha worden?

Ik heb immers gelezen op Wikipedia, niet dat dit zo betrouwbaar is, dat we nu aan de achtste boeddha zitten. Maar daarnet las ik dat de volgende boeddha Maitreya Boeddha wordt, de opvolger van Sakyamuni Boeddha, beter bekend als Siddhartha Gautama.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuseer, achtentwintig boeddha's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wiki is in ieder geval veel en veel betrouwbaarder dan de mensen die GV aandoen.

Het beste antwoord

Ten eerste zul je verlicht moeten worden.
Daarna moet je leringen vanuit de andere wereld ontvangen.
Vervolgens zul je zelf moeten onderwijzen en zo in die specifieke boeddhistische wereld een grootmeester worden.
Ook moet je bekend worden dat je die grote wijsheden hebt. Dan pas kan je geëerd worden en een boeddha worden.

Succes, appeltje eitje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult toch enigszins bekend moeten worden. Ook al is dit tegen de lering en het verlichte in. Als je sterft als iemand die men niet kent, weten ze ook niet dat je verlicht bent geweest en kan je ook niet geëerd worden.
Je zult toch wijze woorden moeten spreken waar mensen zich tot aangesproken voelen. Dan krijg je vanzelf de stempel grootmeester.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacht even. Een boeddha is iets aards. Het zijn aardse mensen die de boeddha gemaakt hebben. In de tempels zijn afbeeldingen en gelijkenissen.
Als niemand weet dat jij verlicht bent, dan kan je nooit een boeddha worden, omdat de mens dat niet weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap wat je bedoeld. Toch wil ik even verder om mijn gelijk te halen:-) Een boeddha is toch iets wat geëerd wordt. Daar wordt naartoe gebeden?
In ben in China in diverse tempels geweest, heb daar zelfs een 1 op 1 begeleiding gehad van een leuke meid.
Er zijn een heleboel Boeddha's. Echt heel veel. En elk heeft zijn eigen specialisme.
Deze "personen" zijn dood en zijn door de bevolking (de religie) als een boeddha genoemd. Net zoals iemand als heilig wordt verklaard in het westen. De bevolking moet weten dat de persoon verlicht is geweest. Dat kunnen zij niet zien, dat moet hen verteld worden. De persoon zal daarmee bekend moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp precies wat je bedoel. Want als je eenmaal verlicht bent, dan hoef je geen boeddha meer te zijn. Maar de vraag is hoe wordt je boeddha. Dat je dus echt een "heilige" wordt binnen het boeddhisme. En dat je wordt geëerd. Waarom wil je anders een boeddha worden. En nogmaals, dit wil je niet meer als je verlicht bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de vraag staat: (volgende) boeddha Dit is dus een erkende boeddha. Krijg ik nu een plusje ipv een minnetje? :-)

Andere antwoorden (2)

Dat kan heel simpel, ga onder een Bodhi-tree zitten en wacht tot men je aanbidt als de volgende Buddha... Het duurt een tijdje en je moet geluk hebben, maar je weet maar nooit, je weet maar nooit...

Maitreya is de vriend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou beginnen met wat aan je figuur te doen, want je moet er natuurlijk wel eerst zo uitzien.