Polytheïsme, hier kan je er meer over vinden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Polythe%C3%AFsme
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Polytheïsme of veelgodendom is het geloof in meerdere goden. De grootste hedendaagse polytheïstische religies zijn hindoeïsme, de traditionele Chinese godsdiensten en shintoïsme. Voorbeelden van uitgestorven polytheïsmen zijn de Oud-Griekse godsdienst, de Oud-Egyptische godsdienst, de Romeinse religie, de Oudsaksische godsdienst, de Noordse godsdienst, de Keltische godsdienst en Slaven en vroege vormen van de proto-vedische religie, het integrationeel polytheïsme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sinkretizme
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Syncretisme is het samensmelten van 2 of meer religies tot 1. Hierbij hoeven niet per se meerdere goden aanbeden te worden.