Waar staat in de Koran dat vrouwen hoofddoekjes moeten dragen?

Het meest wat er op lijkt wat ik kan vinden is dat vrouwen met hun hoofddoek hun schoonheid moeten verbergen.
Dus er word dan al van uitgegaan dat ze al een hoofddoek dragen, waarschijnlijk tegen de zon. Dus ze kunnen daar nooit hun haar mee bedoelen, omdat bij die uitspraak al word uitgegaan dat dat al bedekt is. Dus ik neem aan dat met schoonheid hun borsten worden bedoeld.
Maar als je die anderzijds bedekt, dan vervalt toch elk noodzaak om een hoofdoekje te dragen?
Ik zie nergens staan dat hun haar bedekt moet worden? Of dat de hoofddoek verplicht is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hi buddy : 2012Sorching summer comes, in order to thank everyone, characteristic, novel style, varieties, low price and good quality, and the low sale price. Thank everyone ==== ( http://www.fullmalls.com ) ===== ==== ( http://www.fullmalls.com ) ===== $33 True Religion jeans, Ed Hardy jeans,LV,Coogi jeans,Affliction jeans $30 Air Jordan shoes,Shox shoes,Gucci,LV shoes 50%Discount winter fashion :Sandle,t-shirt,caps,jerseys,handbag and brand watches!!! $15 Ed Hardy ,LV ,Gucci Bikini $15 Polo, Ed Hardy, Gucci, LV, Lacoste T-shirts $25 Coach,Gucci,LV,Prada,Juicy,Chanel handbag, $10 Gucci,Ed Hardy sunglasses $9 New Era caps. give you the unexpected harvest ==== ( http://www.fullmalls.com ) ===== ==== ( http://www.fullmalls.com ) ===== ==== ( http://www.fullmalls.com ) ===== ==== ( http://www.fullmalls.com ) ===== ==== ( http://www.scnshop.com ) =====

De moslima's die in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab of jilbab) dragen, doen dit veelal omdat zij menen dat dit een islamitisch voorschrift is. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31 en Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door Koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd. Zij baseren zich mede op overleveringen die terug zouden gaan tot de tijd van Mohammed. Anderen menen dat tijdens het leven van Mohammed alleen zijn eigen vrouwen gesluierd en afgezonderd geleefd hebben en dat andere vrouwen deze vrouwen later zijn gaan imiteren. Over gelovige vrouwen in het algemeen zegt de Koran: "En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en over hun geslachtsorganen waken, en hun sier niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broers ......... Soera An-Noer (Het Licht) vers 31. En "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun gewaden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijk om hen te herkennen en worden zij niet lastiggevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" (Soera AL-Ahzab:59) De hier gebruikte term is dus niet hidjaab. Hidjaab is afgeleid van het in aya 53 van Soera De Partijscharen voorkomende woord 'afscheiding', dat in verband met de vrouwen van Mohammed wordt gebruikt ("En als u haar (zijn vrouwen) om iets vraagt, vraagt het dan van achter een afscheiding"). Khumur (meervoud van khimar) is afgeleid van khamara, wat "bedekken" betekent. De term wordt vaak als "hoofddoek" of "sluier" vertaald, maar zou ook kunnen betekenen dat vrouwen in het bijzijn van vreemde mannen hun boezem moeten bedekken[bron?]. Uit de zinsnede "dan hetgeen daarvan zichtbaar moet zijn" kan men eventueel afleiden dat zij enkel hun gezicht en hun handen mogen tonen. De boodschap van de betrokken passage is vooral dat zowel mannen als vrouwen deemoedig en kuis moeten zijn.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofddoek#Islam

“En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan, hun kuisheid bewaren en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen.” (Soerat an-Noer: 31) Deze tekst staat op de bijgevoegde link. De betreffende site maakt op mij een streng orthodoxe indruk en ik denk dat als meer teksten zouden zijn deze zeker vermeld zouden zijn. Het lijkt mij dat het interpretatie is of een hoofddoek verplicht is. Dat zeg ik ook op basis van iets wat ik in het boek "Een goede man slaat soms zijn vrouw" van Joris Luyendijk gelezen heb. Dit boek beschrijft zijn ervaringen van een jaar lang Arabisch studeren in Egypte (Cairo). Hij brengt daar enkele dagen door op een ministerie om een vergunning voor iets te krijgen en ziet dan dat er jaarfoto's hangen van het personeel. Vanaf 1970 verschijnen er opeens hoofddoeken bij de vrouwelijke personeelsleden, daarvoor zijn er die niet. het lijkt mij daarom dat het hier om tijd gebonden interpretaties gaat.

Bronnen:
http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/artik...

Vroeger droegen vrouwen uit praktische overwegingen hoofddoeken. Het is namelijk makkelijk om je haar uit je gezicht te houden als je aan het werken of koken bent. Alleen vrouwen die niet moesten werken of die hun uiterlijk nodig hadden voor hun werk droegen geen hoofddoek (waarom zouden ze?). Daarom zag je enkel kindjes, prostitués of minaressen zonder hoofddoek. Van zodra een meisje thuis hielp, droeg ze een hoofddoek. Met de komst van de Islam werd het een teken van zedigheid. Hoewel een hoofddoek niet verplicht was, interpreteerden veel vrouwen het als het bedekken van hun schoonheid. Nu zie je ook verschillende interpretaties: sommige Moslima's verkiezen Westerse kledij, terwijl anderen lange rokken en bloezen dragen en nog anderen een hoofddoek (met haren zichtbaar of volledig bedekt). Het hangt sterk af van de stroming.