Hoe heten 12 de heiligen van het maria armbandje en waar staat ze voor?

Was wel benieuwd, heb er namelijk een gekocht. Gewoon omdat ik hem mooi vind, ben zelf niet gelovig. ;)

Het is zo'n armbandje met heiligen erop, meestal van hout.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.9K

Antwoorden (2)

heb even moeten zoeken maar hier al vast iets:)

- Sint-Franciscus van Assisi
- H. Bernadette
- H. Maagd Maria
- Christus
- Pater Pio
- H. Theresia
- H. Antonius
- O.L.Vrouw van Lourdes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan verder zo gauw niets vinden, graag gedaan hoor:)
Wie er ook op kunnen staan zijn: de aartsengel Michael, de heilige Rita, de heilige Pastoor van Ars, de heilige Cecilia, Sint Joris, en de heilige Catherina Laboure.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aardsengel Michael? heette die niet Gabriël?
Amadea
11 jaar geleden
Gabriël was óók een aartsengel. En Rafael ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Michaël is niet de zelfde als Gabriël
Michaël wordt in Daniël genoemd en in Openbaring genoemd en Gabriël de engel die een boodschapper is, zoals de aankondiging dat Maria zwanger zou worden van Jezus.