Herder verkleedset voor kinderen waar kan ik dit vinden?

De kinderen mogen 1e kerstdag naar de kerk verkleed komen als herder. Nu heb ik net onwijs lopen zoeken op internet maar ik kan niks vinden. Zelf heb ik geen tijd om wat inelkaar te knutselen. Weet iemand een tip??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
3.7K

Het beste antwoord

Een jute zak met een touw erom, een stok, 3 lease schapen en een duitse herder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik weet niet waar je woonachtig bent maar ,de hoppenzak in Leiden heeft alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anders moet je als je vaker in de kerk komt even aan andere moeders vragen hoe zei dat doen

Toegevoegd na 1 minuut:
gewoon een lange witte nachtjapon en een doek over het hoofd dan lijk je trouwens ook al mooi een op herder dan hoef je niet veel meer te naaien
14 jaar geleden
Probeer het eens bij een carnavalskleding verhuur zaak.
deze hebben vaak veel keus.
of heb je een bekende die goed met de naaimachine overweg kan,vraag het hun.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het ergste geval kun je nog altijd uitwijken naar de Karnevalswierts in Heerlen. Die hebben werkelijk alles wat je maar kunt bedenken en je kunt ook via het internet bestellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was te proberen, want toen ik er vorig jaar was kon je zo gek niet bedenken, of het was er wel te krijgen...
Trek ze een veel te grote spijkerbroek aan met een brede riem. Dan een flanellen blouse niet dichtknopen, maar over elkaar slaan, en die riem eromheen. Als iemand in je wijde kennissenkring een cowboyhoed of een australische drovershoed te leen heeft : perfekt, en dan zijn ze, met stoere laarzen aan, al een heel eind. Als je niet te ver van het bos woont, zoek dan nog een tak (schouderhoog) met een soort 'haak' eraan - nodig, om een schaap te vangen.
Misschien heeft iemand een gilet (leer of nepbont); die kan evt ook over elkaar geslagen onder die riem. Hebben ze het gelijk een stukje minder koud...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn dan hele moderne herders voor het kerstspel ;-)
Ben benieuwd wat Maria dan gaat dragen....
rebecca
14 jaar geleden
een spijker-rokje met een rood topje ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, ik heb aardig wat rondgezworven in het midden-oosten, maar de herders liepen daar echt niet in gewaden met lappen rond....en volgens mij is er aan de kledij van nomadische herders bar weinig veranderd, door de eeuwen heen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20 eeuwen geleden, een cowboyhoed en stoere laarzen? Nou, dan waren ze volgens mij hun tijd ver vooruit. Overigens bedoelde ik het knipogend hoor, mijn reactie, absoluut niet aanvallend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voelde me ook absoluut niet aangevallen, hoor, maar sandaaltjes vind ik zo brrrrrrkouhoud voor kinderen....en ik vind het, in deze tijd van internet, verre vakanties en zoeken naar wat waar is van het verleden, een beetje achterhaald om vast te houden aan de kerststalletjes-romantiek uit de west-europese middeleeuwen, toen mensen afbeeldingen maakten van de geboorte van Jezus gebaseerd op hun zeer beperkte kijk, nl niet verder dan hun eigen boerderijen en de dorpen in hun buurt.....
Trek hem een donker t-shirt aan. Een lange lap over de linkerschouder, die je voor en achter af laat hangen. Dan doe je een sjaal of lap in donkere kleur rond zijn middel waarmee je de lap voor een achter wat uitspreidt alsof het een lang gewaad is. Als je dan ook nog een of andere hoofddoek om zijn hoofd knoopt en de punten wat laat afhangen ben je klaar. Hij kan daarbij gewoon zijn spijkerbroek aanhouden of niet, als je genoeg stof hebt. Blote benen en blote voeten in sandalen kan ook.
Zo heb ik jarenlang de kerststal in elkaar gesleuteld met hele schoolklassen. Af en toe werd er wat genaaid voor Maria of de engelen, maar de herders waren het meest simpel.
Succes.
14 jaar geleden
Een herder ben je als je een schaapje hoedt.Met kleding heeft het niets te maken.Probeer aan een schaap te geraken.