Wie moet er aanbeden worden volgens de Koran ? Of eer toe kenne n ?

Ben er benieuwd naar want volgens de Koran heeft god alle engelen de mens laten zien en die moesten voor de mens knielen maar satan wilde niet .? Maar is dat niet juist goed dat een engel een mens moet aanbidden dus wie moet wie aanbidden volgens de Koran .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (3)

allah, zoals algemeen bekend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
God, want dat is de al machtigste. Ook wel allah genoemd.
Allah betekent letterlijk 'god', gewoon een andere benaming dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de engelen voor Adam (vzmh) moesten knielen, wil niet zeggen dat zij Adam (vzmh) aanbaden.

De H. Qur'aan geeft een duidelijke boodschap: alleen God mag aanbeden worden.

Er zijn geleerden die zeggen dat feitelijk Sheitaan (satan) de enige echte moslim is, want hij knielde inderdaad voor niets anders dan God. Deze redenering is echter onjuist, want er wordt duidelijk gesteld dat Sheitaan uit hoogmoed niet knielde, niet omdat hij God wilde gehoorzamen.

De engelen hebben God wel gevraagd waarom Hij de mens schiep, maar hebben zich bij Gods antwoord neergelegd en knielden.