Waarom worden er op begraafplaatsen islamitische "hoeken" katholieken"hoeken" of hervormde "stukken" gecreeerd?

Waarom wordt er zelfs op een begraafplaats in hokjes gedacht? We zijn allemaal mens !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niet dat dit bestond, en dan vindt ik het echt belachelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik hoorde het vandaag er schijnt in Delft zo'n begraafplaats te zijn .Ik vind het ook vreemd ,maakt mij het uit wie er naast mij ligt als ik begraven word.

Het beste antwoord

Er zijn religies die bepaalde wensen en gewoonten hebben aangaande het begraven van hun familie.
- Hoofd naar het Oosten,
- familiegraven,
- stenen op het graf
etc.
Het heeft absoluut niets met discriminatie of rassenscheiding te maken (religie heeft uberhaupt niets met ras te maken, dus laat Nelson Mandela maar buiten beschouwing).

Het is praktisch en fijn voor sommige mensen om een 'eigen hoek' te hebben waar hun dierbaren liggen tussen mensen met dezelfde achtergrond. Veel culturen of religies hebben ieder een andere manier van bidden, rouwen en respecteren van de doden- op deze manier voelt iedereen zich gewoon vrij om zich aan de eigen gewoonten te houden.

Tevens is het minder zoeken op de begraafplaats :)

Ik ben vaak naar het islamitische deel van een begraafplaats geweest (omdat daar iemand ligt die me dierbaar was) en behalve de verschillen, vielen vooral de gelijkenissen op met elk ander graf: bloemen, knuffels, foto's, verdriet en rouw... Waarom zou je aan zoiets banaals denken als rasisme als je op een begraafplaatst bent... Ik denk dat dat niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Alles wordt multiculti, dat zie je nu wel weer...

Integratie ook hier dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs apartheid op de begraafplaats! Laat Nelson Mandela het maar niet horen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat moslims van hun geloof niet tussen andere of niet gelovigen begraven liggen, daarbij moet hun graf richting Mekka liggen. Rien van Noort spreekt over 40 graven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet met elkaar gaan liggen harrewarren,dat hebben ze tijdens hun leven al genoeg gedaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 maar wel jammer dat het zo moet gaan.
Een aantal geloofsrichtingen hebben speciale wensen t.a.v het begraven
B.v. met het hoofd naar Mekka begraven worden,
Of: in gewijde grond begraven worden.
Door vooraf voor iedere groep een bepaald gebied af te bakenen, werkt het veel efficiënter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat die met z'n hoofd naar mekka wil liggen, de andere wil de kerk zien en een derde wil in het zonnetje liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apartheid, slaat nergens op.!
Heb je begraafplaats van M. K. Ataturk wel eens gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1