Is het in moslim landen ook verboden om andere profeten te beledigen? [zie uitleg]

Ik las vandaag over een journalist uit Saudi Arabië die profeet Mohammed heeft beledigd.
En ik vraag me af; wordt je in landen als Saudi Arabia of Egypte ook gestraft als je andere profeten zoals: Jezus, Abraham of Mozes beledigd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag profeten als Jezus niet aanbidden als god. Jij mag daar dus zelf niet uitmaken wat je gelooft. Dat wordt voor je bepaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@edjuh, dat is alleen in Iran en nog een 1 of 2 landen zo. Dat de Islam iets anders voorschrijft, is niet hetzelfde als niet ergens in mogen geloven. De bijbel schrijft immers ook voor om geen afbeelden te aanbidden.

Het beste antwoord

Ja dat klopt het is verboden om de andere profeten die door jouw al genoemd zijn te beledigen. In de islam zijn deze mensen heilig maar het is ook verboden om deze profeten zoals Jezus te aanbidden als god.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja, andere profeten zijn ook voor ons (moslims) profeten.
dus mag je de anderen ook niet beledigen.