hoe heet een mannelijke hoofddoek?

En de rest van hun outfit(een soort witte jurk)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
5.1K

Het beste antwoord

Een djellaba (ar: جلابة) is een lang, losvallend gewaad met lange mouwen en vaak een soort capuchon. Het wordt tot op de enkels gedragen en heeft meestal een neutrale kleur. Het wordt met name in Marokko (Noord-Afrika) door mannen en vrouwen gedragen. Het is traditionele kleding voor Marokkanen.

In Saudi Arabia dragen mannen een "Thobe".
Lang loshangend wit kleed. Kan in de winter van een wat donkerder en warmere stof zijn.
Zie afbeelding.

De hoofddoek kan zijn:
Ghutra, een vierkante doek, wordt in driehoek gevouwen en op het hoofd gedrapeerd en vastgehouden met een "egal", dat is het dubbele zwarte koord.
Zie afbeelding.

Of de keffiyeh die al genoemd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De witte jurk heet een jellaba
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je een asaba. Zie link en afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar staat:
getrouwde vrouwen bedekken hun hele hoofd en gezicht met een zwarte doek die bekend staat als “asaba”. De vraag was naar de mannenhoofddoek.
In Arabië heet zo'n mannen hoofddoek Keffiyeh.