Wat doen Illuminaten?

Wat doen ze precies? Wie aanbidden ze? Wat geloven ze?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik kwam dit filmpje tegen. en ik snap niet wat ze bedoelen met : Illuminati. En wat dat met Satan te maken heeft. http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DB3_lUccownY

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan wat jij wil dat ze doen/geloven/aanbidden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel een hardnekkige hype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Danit, ik vind het onzin dat bekende mensen dit zouden gebruiken. Maar iemand die ik ken, zegt steeds dat bekenden het echt gebruiken etc. Maar ik snap steeds niet wat ze daarmee bedoeld. vandaar deze vraag.

Het beste antwoord

Fanatieke christenen en moslims koesteren weerstand tegen de (imaginaire) Illuminati, die zij zien als de grondlegger van de NWO, die macht over de wereld zou zoeken. De NWO is verzonnen door de tsaristische geheime dienst eind 19e eeuw en in een falsificatie gepubliceerd als de zgn. 'Protocollen van de wijzen van Zion' om het eerste zionistische congres in Genève en ook enigszins de vrijmetselarij in een kwaad daglicht te stellen. De propagandamachine van Hitler gebruikte het dankbaar en gooide er een schepje bovenop, terwijl het toch inmiddels al als een falsificatie ontmaskerd was.

Illuminati is de naam voor in doelstelling zeer verschillende, ook zeer kleine en inmiddels al sinds lang niet meer bestaande genootschappen. De oudst bekende hiervan is het Spaanse genootschap Alumbrados (letterlijk: de verlichten), die zich in de 16e en 17e eeuw bezig hield met innerlijk leven en mystiek.

Hiernaast bestond er in Frankrijk een groep onder invloed van Joodse en Arabische mystiek, het werk van Erasmus, de moderne devotie en het quiëtisme en die anti hiërarchische ideeën aanhing. Deze groeperingen kwamen van 1527 onder vuur te liggen door de inquisitie. Velen werden vervolgd.

De bekendste Illuminati zijn lid van de door Adam Weishaupt in het leven geroepen "Orde der Volmaakbaren". Tot deze groep behoorden o.a. Herder en Goethe. De geschiedenis van de Beierse Illuminati begon in 1776, toen een aantal mensen met door de jezuïeten opgevoede Adam Weishaupt in Ingolstadt een orde stichtten onder de naam Gesellschaft der Perfectibilisten. Het hoofddoel was de reformatie van de kerk en de emancipatie van de burgerij.

De organisatie van deze Illuminati was enigszins gebaseerd op de vormen van de vrijmetselarij, maar behoorde daar niet toe. Karel Theodoor verbood de Illuminati op vele gronden, waaronder de inmenging in de buitenlandse politiek. 111 jaar na het verbod werd de orde in 1896 opnieuw opgericht. Sinds een vernieuwing van de orde in 1926 opereerde ze vanuit Berlijn, echter sinds 1929 is ze weer verdwenen.

In veel recente pongefundeerde complottheorieën spelen 'de Illuminati' een rol. De Illuminati werden vooral gepopulariseerd door romans en films. De illuminatie van Beieren worden genoemd in de bestseller ‘De slinger van Foucault’ van Umberto Eco. Daarnaast komen Illuminati voor in de eerste Tomb Raider film, Deus Ex en in het boek Het Bernini Mysterie van Dan Brown, dat verfilmd werd: Angels & Demons (mei 2009).

Toegevoegd na 27 minuten:
bronnen o.m.: Wikipedia en Thoth 2007 2-3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent je bronvermelding vergeten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bron 1: Thoth: jaargang 2007 aflevering 2-3: De Protocollen van de Wijzen van Zion. "Ontstaan, ontmaskering en voortleven van een hardnekkig vijandbeeld" - auteur: professor Anton van de Sande bron 2: Wikipedia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima, netjes om het erbij te zetten als je citeert ;-)

Andere antwoorden (2)

De mensen die erin geloven denken dat de Illuminati de wereld (willen) regeren en in de duivel aka Satan geloven en die ook aanbidden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkele mensen koesteren sterke weerstand tegen de Illuminati, vooral zij die de groep zien als de grondlegger van de Nieuwe Wereldorde (NWO), die de macht over de hele wereld zou willen verkrijgen.

Dit zal volgens deze mensen het machtsimperium van de antichrist zijn.

Enkele filmpjes die je wat meer kunnen vertellen hierover:

http://www.youtube.com/watch?v=ti6C3b7ohYQ

http://www.youtube.com/watch?v=_rVycBO3JC4&feature=related

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=uKuWKu4Uvvo&feature=related