Hoe worden bijbelpersonages in het Arabisch genoemd?

En dan bedoel ik niet de Islamitische versie van de namen, want die hebben een andere betekenis. Ik weet al dat Jezus Yasou is. Graag zoveel mogelijke bijbelpersonages please. Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Jezus heet in het arabisch 'Isa'.

Niet de islamitische versie van de namen maar wel bijbelpersonages in 't arabisch? Is hetzelfde.. Isa = Jezus Ibrahim = Abraham Gibriel = Gabriel 3Adam = Adam , de 3 staat voor de uitspraak (a vanuit je keel..) Hava = Eva Moesa = Mozes Ismail = Ismael Youssef = Jozeph Toegevoegd na 2 minuten: Ik bedoelde; je extra uitleg spreekt je vraag tegen.. Maar dit bedoelde je wel toch?

-Noach / Noeh -Abraham / Ibrahiem -Lot / Loet -Jozef / Joesoef -Mozes / Moesa -David / Dawoed -Salomo / Soelaimaan -Jona / Joenoes -Zacharias / Zakarijja -Johannes de Doper / Jahja -Maria / Marjam -Jezus / Isa

Bronnen:
http://www.bijbelenkoran.nl/

Job - Ayyub Jakob - Yaqub Izaäk - Ishaq Lot - Lut Shelah - Salih Henoch - Idries Jetro - Shu'aib Aäron - Harun Elia - Iljas Johannes de Doper - Yahya Elisa - Al-Jasa Hud = ook een islamitische profeet, komt niet in de bijbel voor denk ik..

Job= Ayoub Jozef= Youssef David= Dawud Jacob= Yaqoub uitspraak; ja3koeb Benjamin= Benjamin uitspraak; Benzjamien Maria= Mariam Noah= Noeh, de h uitspreken als de Arabische letter ح. Klinkt als de 'è' in 'hè'. Beetje lastig uit te leggen. Als je verder nog namen kent dan heb kan ik de Arabische naam ervan plaatsen.

יהוה = God = Allah

Allah = God Adam = Adam Idries = Henoch Nuh = Noach Hud = Eber Salih = Shelah (betwijfeld) Ibrahim = Abraham Lut = Lot Ismaïl = Ismaël Ishaq = Izaäk Yaqub = Jakob Yusuf = Jozef Ayyub = Job Shu'aib = Jetro Musa = Mozes Harun = Aäron Zulkifl = Ezechiël (betwijfeld) Dawud = David Suleyman = Salomon Iljas = Elia Al-Jasa = Elisa Yunus = Jona Zakarya = Zakaria Yahya = Johannes de Doper 'Isa = Jezus Roeh Al-Qoedoes = Heilige Geest Butrus = Petrus Toegevoegd na 14 uur: Maryam=Maria