Volgens het apocriefe proto-evangelie volgens Johannes zijn dat Joachim en Anna.

Deze namen gaan terug op een traditie van de 2e eeuw. In de 6e eeuw al werd de H. Anna binnen de katholieke Kerk in het Oosten vereerd. Die devotie verbreidde zich naar het Westen. De verering van de H. Joachim dateert van de 17e eeuw.

Hun gezamenlijke feestdag is 26 juli.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waar ik schreef Johannes moet het Jacobus zijn.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wie de ouders zijn van Maria, daar maakt de bijbel geen melding van.
Dus dit weten we niet. Het evangelie van Jacobus is een geschrift dat dateert uit de tijd Na De Apostelen. Alhoewel dit geschrift als apocrief of verborgen en als namaak evangelie wordt beschouwd en eigenlijk afgekeurd werd toenertijd, profileert de Rooms Katholieke Leer delen ervan als waarheid net zoals Maria Maagd zou zijn terwijl in het oude testament werd voorzegt dat Jezus uit een Jonge Vrouw zou geboren worden.
Hoelang gaan christenen deze misleidingen nog geloven. De term Heilige Maagd is niet christelijk en komt uit de Mithras Cultus.
Vreemd dat volgens diezelfde Rooms Katholieke leer deze maagd Maria, moeder van Jezus geboren zou zijn op 8 september.
De maand september overeen met de horoscoop Maagd. groet amadeus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maria was een rechtstreekse afstammelinge van koning David, wat Jezus het recht gaf om de Joodse troon te bestijgen, zowel door Maria als door adoptie door zijn pleegvader, Jozef. Maria's genealogie wordt vermeld in Luk. 3:23-38. Dr. Henry Morris verklaart deze genealogie in Lukas: "Het is duidelijk, dat Jozef de zoon van Jacob was:(Matt. 1:16, dus als er in [Lukas 3:23 - wordt gesproken van 'de zoon van Eli') moet dat worden uitgelegd als 'schoonzoon van Eli.' De genealogie van Christus in Lucas is zodoende eigenlijk de afstamming van Maria, terwijl Matteüs de afkomst van Jozef geeft. Eigenlijk staat het woord zoon niet in het origineel, dus het is wetenschappelijk verantwoord om het woordje zoon te vervangen door schoonzoon in deze context. Aangezien Matteüs en Lucas duidelijk algemeen bekende feiten vermelden, staat het wel vast, dat zij beiden nooit zo maar zo'n flagrante vergissing konden maken om een verkeerde geneologie te geven in hun verslag. Het is dus duidelijk, dat beide ouders afstamden van David--Jozef door Salomo (Matt. 1:7-15), aldus had hij wettelijk recht op de troon van David en Maria door Nathan (Luk. 3:23-31), haar afstamming was dus uit het zaad van David, aangezien de geslachtslijn van Salomo verworpen was vanwege Jojakin's zonde" [Dr. Henry M. Morris, The Defender's Study Bible, note for Luke 3:23 (Iowa Falls, Iowa: World Publishing, Inc., 1995).]. groet amadeus