Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt er voor de zonden van orthodoxe joden 'betaald'? Hoe denken zij daarover?

Ik dacht altijd dat de joden niet meer offeren, toen ik er eens aan dacht dat orthodoxe joden de wet strikt willen volgen en een groot deel van de joodse wet uit offerregels bestaat, vroeg ik mij af of het wel zo is dat ze niet meer offeren. Daarom stelde ik een tijdje geleden de vraag 'Offeren joden nog?', op die vraag werd geantwoord dat joden dat niet meer doen, dus wat ik altijd dacht klopte wel. Met offers 'betaalden' joden voor hun zonden, dus vroeg ik mij toen af hoe orthodoxe nu voor hun zonden 'betalen'. Omdat ik daarop nog geen antwoord heb vraag ik het hier maar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een gezonde logische goede vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Na het verwoesten van de tweede tempel in Jeruzalem door de romeinen heeft het Joodse spiritueel leiderschap de "Sanhedrin" besloten om in plaats van dieren te offeren, gebeden te ontwikkelen die dagelijks geoefend moeten worden.
Deze beslissing was gebaseerd op de volgende tekst van Hosea 14:3 "Kom met woorden van berouw en keer terug naar de HEER. Zeg tegen hem: ‘Vergeef ons al onze misdaden. Neem wat goed is van ons aan. Als offer brengen wij u oprechte woorden."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige antwoord dat mijn vraag echt beantwoord, dus de 10 punten zijn voor jou.

Andere antwoorden (2)

Vanwege het verlies van de Tempel kunnen de offers niet gebracht worden. Gevalletje overmacht. Tot de terugkeer van de Tempel hoeft/kan het dus niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus verlost ons van onze zonden, maar de joden wachten nog steeds op hun messias terwijl hun die vroeger al ter dood hebben veroordeeld, zolang ze Jezus niet accepteren als hun redder zullen ze niet gered worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding