waar staat in de bijbel t stuk dat je niet moet luisteren naar praters en niet moet geloven wat andere schrijven , want t ware geloof is in jezelf???

ik weet zeker dat ik zoiets gelezen heb, maar weet niet meer waar t staat....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, als dat inderdaad ergens in de bijbel staat, mag dat wel wat meer gepredikt worden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan me niet voorstellen dat dat in de Bijbel staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t ging over valse profeten enzo, mensen die zeggen te weten hoe t moet, en hoort en geschriften die zijn maar geschreven, maar in je hart weet je t beter , want daar is god.. zoiets??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke bijbelvertaling heb je dit gelezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee, ga die bijbel maar eens opzoeken......... kweet toch zeker dat t er stond, want ik "predik"dat altijd als mensen dingen te veel letterlijk overnemen van anderen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...zoals uit de bijbel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan me wel herinneren dat in jeremia staat dat het hart slecht is.
Over valse profeten 1 Johannes 4, 2 Petrus 2, Jeremia 23
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank jullie alllen...

Het beste antwoord

1 johannes 4:1 vind ik een mooie tekst daar staat eigenlijk dat je wel moet luisteren maar niet moet geloven wat bijvoorbeeld de buurvrouw dominee je broer zus moeder vader oom tante neef nicht vriend jehovah,s getuigen of wie dan ook zegt maar dat zelf moet onder zoeken aan de hand van de bijbel omdat er veel valse profeten of mensen zijn die de woorden in de bijbel verdraaien

zelf onderzoek is dus belangrijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zei ook in mijn antwoord ook dat je wel moest luisteren en eindigde met dat je zelf moet onderzoeken aan de hand van de bijbel of dat wat ze zeggen ook echt zo is omdat niemand voor jou een band kan opbouwen met je schepper dat moet je zelf doen iedereeen moet zelf verantwoordelijkheid afleggen. je kan dus niet zeggen van "ja maar hij zei" (galaten 6:5)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het! Als Jehovah's Getuigen willen we niet dat iemand iets aanneemt omdat wij het zeggen, maar we willen graag dat iemand aanneemt wat God 'zegt' (in de Bijbel).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amen. je moet dus zelf onder zoek doen veel mensen willen niet luisteren naar jehovah,s getuigen en nemen dus ook niet de moeite om zelf de bijbel te pakken maar laten hun oren kietelen en nemen alleen aan wat ze graag willen horen er zijn veel geloven maar er is maar 1 bijbel en het unieke van de bijbel is dat in tegenstelling wat mensen doen de bijbel zich zelf niet tegenspreekt daarom zegt Jezus in geen gebed tot zijn vader Johannes 17:3 3 Eeuwig leven! Dat betekent dat ze U, de enige waarachtige God, leren kennen, en ook degene die U gezonden hebt: Jezus Christus.

in de nieuwe wereld vertaling staat voortdurend kennis in zich opnemen leren kennen kun je alleen doen door de raad op te volgen die god aan Jozua gaf Jozua 1:8 dagelijks de bijbel te lezen want dan zul je succesvol handelen of lees de raad eens in spreuken 2:1-8 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=spreuken+2%3A1-8&id18=1&l=nl&set=10
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook u allen , dank voor uw reaktie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat dit is wat ik bedoelde............. dank je..

Andere antwoorden (5)

ik weet zeker dat dit niet in de bijbel staat!
ws wel dat je niet moet luisteren naar mensen die praten en schrijven wat niet in overeenstemming met de bijbel is (farizeeën, schriftgeleerden, valse profeten).
in je hart weet je wel (doordat je de bijbel kent) dat het niet klopt wat ze zeggen.
dit betekent dus heel wat anders dan het feit dat je niet naar bijv. dominees of evangelisten zou mogen luisteren, omdat je uit jezelf beter weet hoe het zou zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor uw reaktie...
IDeze gedachte zal je niet weervinden in de Bijbel .

Maar wellicht bedoelt u de tekst:

(Lukas 17:20-21) . . .Toen hem nu door de Farizeeën werd gevraagd wanneer het koninkrijk Gods zou komen, antwoordde hij hun en zei: „Het koninkrijk Gods komt niet met opvallende waarneembaarheid, 21 noch zal men zeggen: ’Ziet hier!’, of: ’Daar!’ Want ziet! het koninkrijk Gods is in UW midden.”

Als u hier goed leest tegen wie Jezus sprak ,weet u beslist dat Jezus niet bedoelde dat 'het ware geloof' in het hart van de farizeeën was,maar dat hij iets anders bedoelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor uw reaktie.
Matteüs 7:15-16

15 Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Men plukt toch geen druiven van doornstruiken of vijgen van distels?

Dat stuk over 'geloof in je hart' komt mij niet bekend voor.

Aan de andere kant, het kernprincipe van het geloof is liefde. In die betekenis staat ons geloof wel in ons hart:
Romeinen 5:5

5 Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je het ergens hebt gelezen, maar dan niet in de Bijbel. In de Bijbel staat wel naar wie je wel en naar wie je niet moet luisteren. Er staat echter niet, dat het ware geloof 'in jezelf' is. Er staat zelfs in de Bijbel dat je moet oppassen voor je 'hart', omdat dat verraderlijk is (Jeremia 17:9).

Ik heb wat teksten opgezocht waarin staat wanneer je wel moet luisteren en wanneer niet. Lees ze maar en denk er goed over na. Dit zijn ze.
Hebreeën 2:1 'Daarom is het noodzakelijk dat wij meer dan gewone aandacht schenken aan de dingen die wij gehoord hebben, opdat wij nooit afdrijven.'
1Timotheüs 1:3b-8 '… opdat gij zekere personen moogt gebieden geen andere leer te brengen, noch aandacht te schenken aan onware verhalen en aan geslachtsregisters, die ten slotte nergens op uitlopen, maar die eerder vragen ter navorsing verschaffen dan dat er iets door God wordt uitgedeeld in verband met geloof. In werkelijkheid is het doel van deze opdracht liefde uit een rein hart en uit een goed geweten en uit geloof zonder huichelarij. Door van deze dingen af te wijken, hebben zekere personen zich tot zinloos gepraat gekeerd; zij willen leraren van de wet zijn, maar begrijpen niet eens de dingen die zij zeggen noch de dingen waaromtrent zij sterke beweringen doen.
Spreuken 1:5a Een wijze zal luisteren en meer onderricht in zich opnemen…
Johannes 18:37b … Een ieder die aan de zijde van de waarheid staat, luistert naar mijn stem (dit zei Jezus)
Jakobus 1:19 Weet dit, mijn geliefde broeders. Ieder mens moet vlug zijn om te horen, langzaam om te spreken, langzaam met betrekking tot gramschap
1 Johannes 4:1-3 Geliefden, gelooft niet elke geïnspireerde uiting, maar beproeft de geïnspireerde uitingen om te zien of ze uit God voortspruiten, want er zijn vele valse profeten tot de wereld uitgegaan. Hieraan onderkent GIJ de geïnspireerde uiting die van God afkomstig is: Elke geïnspireerde uiting die Jezus Christus als in het vlees gekomen belijdt, spruit uit God voort, maar elke geïnspireerde uiting die Jezus niet belijdt, spruit niet uit God voort. Wat meer is, dit is de [geïnspireerde uiting] van de antichrist, waarvan GIJ gehoord hebt dat hij zou komen, en nu is hij reeds in de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit vind ik prachtig! dank u voor uw lange en mooie reaktie..."Door van deze dingen af te wijken, hebben zekere personen zich tot zinloos gepraat gekeerd; zij willen leraren van de wet zijn, maar begrijpen niet eens de dingen die zij zeggen noch de dingen waaromtrent zij sterke beweringen doen."
luister naar de stem van je hart, en ga niet alleen op anderen af .Jij gelooft, niet een ander die dit voor jou invult
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bijbel zegt : „Het hart is verraderlijker dan iets anders en niets ontziend” (Jeremia 17:9).