wat zegt de bijbel over grotschilderingen?

de bijbel zou hebben gezegd dat god de aarde iets van 8000 jaar geleden heeft gemaakt(of ergens in die richting).
nou zijn er grot schilderingen gevonden die ouder zijn dab 10000 jaar.
dieren tekenen/schilderen niet, dus als god de aarde/mensen heeft gemaakt na die tijd hoe veklaren ze dan die grotschilderingen die al ouder zouden zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens die creationisten zijn die schilderingen verkeerd gedateerd en hebben dus de archeologen en de algehele wetenschap het helemaal mis. Sommigen gaan zelfs zo ver als te zeggen dat dit een grote leugen is, met als doel om mensen van hun geloof af te halen. Tot nu toe hebben ze nog nooit kunnen bewijzen dat fossielen/schilderingen/sedimentafzettingen verkeerd gedateerd worden. Ze beschuldigen alleen maar met hun eigen dogma's als onderbouwing. Voor de meeste die hard christenen verdraaien ze de wetenschap op zo'n manier dat dinosaurussen en mensen rechtstreeks na de creatie samen hebben gewoond. Om te geloven moet je veel logica negeren, en zelfs verdraaien. Check de bron. Toegevoegd na 2 uur: Ik heb even een video toegevoegd van een jonge aarde creationist genaamd Kent Hovind. De video is erg lang, maar hij probeert duidelijk te maken waarom wetenschappers ongelijk hebben over de dino's en de leeftijd van de aarde. Bij veel kerken word die kerel aangehaald als een visionair zonder ook maar te twijfelen aan de geldigheid van zijn theorieën. De meesten weten ook niet dat hij nu al een hele tijd in de bak zit voor grootschalige belastingfraude. Nogmaals, ik richt dit alleen op harde kern christenen! Niet op vrijdenkenden :) Toegevoegd na 5 uur: En hier een artikel over waarom mensen wetenschap ontkennen als het komt tot hun eigen geloof: http://blogs.discovermagazine.com/intersection/2011/04/18/the-science-of-why-we-deny-science-motivated-reasoning/

Bronnen:
http://www.christiancourier.com/articles/9...
http://www.youtube.com/watch?v=szBTl3S24MY

De Bijbel zelf noemt geen tijd. Het zijn interpretaties dat het om 8000 jaar gaat. Je vraag is wat de Bijbel over grottekeningen zegt: niets. De vraag is, waarom zou de Bijbel er iets over moeten zeggen? Er staat ook niets over olie, Antarctica, Indianen of fossielen in de Bijbel. Toch bestaan ze. Daarop vraag je hoe 'ze' de grottekeningen verklaren die ouder zijn. Met 'ze' bedoel je dan neem ik aan de christenen. Er zijn christenen die zeggen dat deze tekeningen niet zo oud zijn als dat gezegd wordt. Anderen zeggen dat de tijd in de Bijbel symbolisch genomen moet worden. Andere, christelijke opvattingen ken ik niet. Over fossielen bestaat nog wel een andere opvatting; voordat God de aarde schiep zoals in de Bijbel beschreven, zou God al een andere wereld hebben geschapen, verwoest en overnieuw begonnen zijn. Ik weet dat dit een christelijke theorie is/was, maar ik kan me voorstellen dat sommige gebruikers me alhier daarom gaan minnen. Overigens, ik beschrijf alleen, het zijn geen persoonlijke opvattingen.

Nergens in de Bijbel word genoemd hoe oud de Aarde is, Nergens! Als dit belangrijk was geweest voor ons mensen, had GOD wel gezorgd dat dit genoemd werd, het feit dat dit niet zo is zou voor ons mensen genoeg moeten zijn! Veel mensen denken precies te kunnen berekenen hoe oud de Aarde is, maar vaak in strijd met wat de Wetenschap hier over zegt Ik ben een oprecht Christen die in de wetenschap alleen maar de Grootheid van GOD kan bejubelen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100