wat moet je doen om zalig/heilig te worden verklaard door de RK-kerk?

is het alleen het doen van "bewezen" wonderen of is er nog meer voor nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Je moet inderdaad goed hebben geleeft maar ook moet je 1 wonder hebben verricht om zalig te worden verklaart en 2 om heilig te worden verklaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die wonderen verzint men achteraf wel, geen probleem.

Andere antwoorden (3)

Het helpt ook als je goed met de medemensen omging, of je echt over anderen ontfermde zoals moeder Theresa. Of als je net zoals Johannes Paulus II een vooruitstrevende persoon was die veel goeds voor de kerk heeft gedaan. Ik denk dat dat belangrijker is dan de wonderen. Die zijn alleen om het echt een goddelijk tintje te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de drie sacramenten te halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke sacramenten bedoel je hiermee, de sacramenten die ik ken zijn er 7,
de eucharistie met als belangrijk onderdeel de heilige Communie
het doopsel
het vormsel
de biecht of het sacrament van de verzoening
de ziekenzalving of het heilig oliesel
het priesterschap
het huwelijk
dan zou dus bijna iedere katholieke volwassene zalig/heilig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen het doopsel, eerste communie en vormsel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zij dus bijna alle katholieken heilig, inclusief mezelf terwijl ik de RK-kerk heb verlaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja daar kan ik niets aan doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogal een dooddoener Syts. Mic heeft zojuist de onjuistheid van je antwoord aangetoond. Heilig ben je pas als de paus je heilig heeft verklaard en dat doet 'ie dus echt niet met elke katholiek die de 3 genoemde sacramenten hebben behaald.
Allereerst moet je dood zijn en na je dood moet er op voorspraak van jou twee bewezen wonderen zijn gebeurd.