Toen Jezus riep het is volbracht,scheurde het voorhangsel,wat betekend dat?

Toegevoegd na 6 minuten:
Geestelijk

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat is de betekenis er van

Weet jij het antwoord?

/2500

Een gordijn wat voor in de tempel hing. Toegevoegd na 1 minuut: Iedereen die op het plein bij de tempel stond kon dat scheurende geluid horen, dus men kreeg in de gaten dat er iets bijzonders gebeurde.

Bronnen:
http://www.teologia.nl/artikelen/dood_jezus.html

Het voorhangsel is een doek, een soort gordijn, dat een afscheiding vormt tussen delen in een tempel. Toegevoegd na 3 minuten: Het heeft natuurlijk een symbolische betekenis. Dat het heilige deel van de tempel niet meer afgescheiden was van het niet-heilige deel, betekent dat er een open verbinding is gekomen tussen die twee.

Dat het voorhangsel scheurde had de betekenis dat het heilige der heilige (de plek waar god aanwezig was in de tempel) voor iedereen in de tempel zichtbaar werd. Iedereen was dus welkom bij God. De klapper was dat het van boven naar beneden scheurde. Als was het God zelf had dus vanuit de hemel het kleed scheurde. Een mens zou het van beneden naar boven moeten doen.

Het voorhangsel in de tempel is dat wat het heilige scheidde van het heilige der heilige De ruimte waar de ark van het verbond stond en dus de aanwezigheid van God. Vroeger werd dat strikt gescheiden door het voorhangsel en mocht de opperpriester ook alleen maar 1 keer per jaar op grote verzoendag daar naar binnen. om verzoening te doen voor onze zonde of in dit geval de zonde van het volk israël De bijbel verteld dat het voorhangsel scheurde van boven naar onder dus eigenlijk zonder ingrijpen van mensen maar als goddelijk teken dat God weer vrij toegankelijk is

Dat het voor onze menselijk brein niet te bevatten is . Het is volbracht betekend symbolisch voormij dat Jezus Christus iets voor mij gedaan heeft voor mijn zonden zich opgeofferde . Dat ik mag leven van uit Zijn Genade =vergeving . mn begin en einde . Sta er ookniet altijd bij stil enleef bij lange na er niet na , ben een zondig piepeltje . Dat weet ik dan weer wel . Toegevoegd na 46 seconden: opofferde

Het gordijn dat het Heilige van het Allerheiligste scheidde, beeldde Jezus’ vleselijke lichaam af (Hebreeën 10:19, 20). Jezus’ lichaam vormde de barrière die hem verhinderde de tegenwoordigheid van zijn Vader binnen te gaan toen hij als mens op aarde was (1 Korinthiërs 15:50). Op het tijdstip van Jezus’ dood ’scheurde het gordijn van het heiligdom van boven tot onder in tweeën’. Hierdoor werd op indrukwekkende wijze te kennen gegeven dat de barrière die Jezus verhinderde de hemel binnen te gaan, nu was verwijderd.

Het Gordijn is een scheiding tss het heilige en het heilige der heiligen of het allerheiligste. De hogepriester ging 1 maal per jaar op de grote verzoendag het allerheiligste binnen via het gordijn om zondeoffers te brengen voor zichzelf, de stam levi en voor het volk. Bij de dood van Jezus scheurde dit gordijn, offers waren niet meer nodig, Jezus is voor ons gestorven als zondeoffer en sinds het gordijn scheurde treed hij voor ons op als hogepriester. Jezus pleit vanaf nu bij God voor onze zonden. ;-) http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Hebree%EBn9%3A24&id42=1&id18=1&id47=1&id17=1&l=nl&set=10 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Hebree%EBn6%3A18-20&id42=1&id18=1&id47=1&id17=1&l=nl&set=10

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100