Geloven jehova's getuigen, dat alleen hun naar de hemel gaan,en ander christenen niet..

Toegevoegd na 8 minuten:
of ik bedoel een opstanding krijgen

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb deze vraag niet gesteld,Jg,ers onderuit te halen of ze zwart te maken, ik wou in discussie met ze,dus voor zo ver er mensen beledigt zijn door mijn vraag aan de JG kant wil ik voor mijn aandeel mijn excuses aanbieden.
]
Was voor mij zeer leerzaam bedankt iedereen vor zijn bijdragen..

Toegevoegd na 3 dagen:
en natuurlijk ook aan de kant van mensen die niet deel nemen aan het koninrijkzalen van JG maar die wel getuigen zijn van Jahweh of jehova.

Ik wens u allen vrede Shalom,van onze God die regeert of hemel en aarde die ons lief heeft maar de zonde haat,de vader van onze Heer Jezus die gekomen is in het vlees en zijn leven gegeven heeft als losprijs voor de mensen,hij die zit aan de rechterhand van (Jahweh)amen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
5.9K

Het beste antwoord

Jehovah's Getuigen geloven dat al degenen die voor Armageddon sterven, tijdens de 1000 jaren een opstanding zullen krijgen.

Sommigen een opstanding opstanding ten leven, weer anderen een opstanding ten oordeels..

Op het einde van de 1000 jaren zal de Satan de gelegenheid krijgen om alle mensen te beproeven net zoals hij dat bij Job deed.

Voor degenen die deze beproeving niet doorstaan is het op deze wijze voor hun een opstanding ten oordeel.

Mijn vader bv was niet gelovig, toch zal hij een opstanding krijgen. Waarom ?

Het loon dat de zonde betaald is de dood zegt de bijbel, door te sterven heeft hij betaald voor zijn zonden, daarom heeft hij het recht op een opstanding na Armageddon tijdens de 1000 jaren.

In deze periode van deze 1000 jaren zal hij tot volmaaktheid groeien en op het einde van deze periode zal hij beproeft worden door Satan.

Op deze wijze zal Jehovah een Rechtvaardige wijze rechter zijn. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plusje voor dit waardevol antwoord.
Hopelijk ziet nu de vragensteller duidelijk in dat wij geloven dat ook 'niet-Jehovah's Getuigen ' eeuwig op de aarde zullen leven. Wie door de eeuwen heen bij de 'geestelijke Israëlieten zijn gaan behoren en een hemelse opstanding krijgen kan niemand weten.
Feit is dat Gods heilige geest in 33 gt werd uitgestort ,en ook in onze tijd ,daar zijn bewijzen voor,net dezelfde als degene in 33gt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een periode voor Armageddon (waar wij nu in leven), ook een periode tijdens Armageddon en een periode van 1000 jaren die aanbreekt na armageddon. De periode tijdens Armageddon zal een oordeel zijn die men kan vergelijken met het oordeel van sodom en gomora. De bijbel leert dat al wie de naam van Jehovah aanroepen zal worden gered. Zullen ALLE Jehovah's Getuigen erbij zijn ? Neen want alleen Jehovah doorvorst de HARTEN. Zullen er niet Jehovah's Getuigen erbij zijn ? Zoals ik al zei doorvorst Jehovah ieders HART, en alleen Hij zal hierover oordelen. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@janstip, je schrijft: "ja wij bidden met vader om dat Jezus ons dat leert."
Kun je omschrijven wat jeprecies bedoeld ? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
darts, wat zijn dan die herinneringsgraven, en hoe kan je een stem horen als je dood bent? lijkt me een beetje een zombie achtig kiekeboe iets worden of zie ik het verkeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezus zei ook een beetje verder in datzelfde gebed Uw Naam worde geheiligd, hoe kunnen we deat doen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het jou al opgevallen dat sommige aanhalingen uit de Griekse geschriften verwijzingen zijn naar de hebreeuwse geschriften ? Bijna alle passages zijn letterlijk overgenomen uit de hebreeuwse geschriften behalve.... het tetragrammeton JHWH-- Jehovah-- dit tetragrammeton is vertaalt in de Griekse geschriften met het woordje KURIOS. Jehovah's Getuigen vinden dit onterecht idd. Al afgevraagt waarom ? Met welk recht wordt het tetragrammeton in de Griekse geschriften vervangen met kurios ?
Wie beslist zoiets om dat te doen ? In de Nieuwe Wereldvertaling is daarom het woordje KURIOS daarom terug vervangen door het tetragrammetom en daardoor Gods Naam Jehovah terug in ere herstelt. Het is geen toevoeging maar wel een vertaling volgens de oorspronkelijke oudste grondteksten. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jezus heeft zijn vader nooit met jehovah aangesproken het lijkt me ook niet logisch dat een kind zijn vader bij de naam noemt alleen stiefkinderen noemen hun stiefvader bij de naam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grondteksten zijn afschriften/vertalingen van de originele geschriften. De originele Griekse gechriften bestaan niet meer, alleen de grondteksten en afschriften/vertalingen daarvan. De oorspronkelijke Geschriften zijn door God geinspireerd, de grondteksten niet. In de oudste grondtekst die beschikbaar is komt in de Griekse geschriften het tetragrammeton voor. In afschriften van deze oudste grondteksten niet meer, daar word het tatragrammetom vervangen door kurios. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk je werkelijk dat Jezus nooit de naam van zijn Vader heeft gebruikt ? Ik behoor niet tot de 144000, maar als ik in gebed ga noem ik
mijn schepper "vader" . ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12000 van iedere stam, is er 1 jood die nu nog weet tot welke stam hij behoort ? Trouwens Paulus zegt dat hij die een jood is het innerlijk is,
niet besneden naar het vlees, maar in het hart. Joden zijn hierdoor niet meer het uitverkoren volk, maar de innerlijke jood, degenen die in Jezus voetstappen treden. Met andere woorden, ook heidenen die tot geloof zijn gekomen behoren daar toe. ;-) Lees handelingen, de Apostelen gingen onder andere prediken tot Grieken etc. . Daarom was de uitstorting van de Heilige geest nodig met pinksteren, niet om te spreken in onverstaanbare klanken,
maar de Heilige Geest hielp hen de taal te spreken om degenen te kunnen bereiken die hun taal niet spraken. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens janstip, waarom zijn het volgens jou JG's die een draai aan de bijbel geven ?
Kan dat ook niet gezegt worden van de Baptisten ? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk was het Gods plan. ;-) Door tot geloof te komen zijn zij innerlijke joden geworden. ;-) http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Romeinen2%3A29&id42=1&id18=1&id17=1&l=nl&set=10
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@janstip, waarom zou God zijn eigen volk afgunstig maken ? Ik geloof dat God een verbond heeft gesloten met joden, later zijn dat innerlijke of geestelijke joden geworden. ;-) Zij zijn zijn uitverkoren volk net zoals de israelieten in de tijd van Mozes zoals de belofte die gedaan werd aan Abraham.
In die tijd waren hetb letterlijke joden met het verschil dat het nu innrlijke of geestelijke joden zijn.
De letterlijke joden hebben immers hun kans verworpen. ;-) Tot deze innerlijke joden behoren zowel degenen die een hemelse hoop hebben -- de 144000 -- als degenen die een aardse hoop hebben -- de grote schare -- , aan deze redenering is niets verkeerd denk ik. ;-) Het is fijn om met elkaar aan de hand van de bijbel te kunnen redeneren. http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Handelingen17%3A2&id42=1&id18=1&id17=1&l=nl&set=10 Alhoewel we niet elkaars mening delen, leer ik wat meer bij over jou manier van denken zonder deze zomaar klakkeloos te verwerpen. ;-) @ doepie, men kan het ook positief bekijken hoor. ;-) Alhoewel we het niet altijd eens zijn met elkaar, kunnen we veel van mekaar leren. De bereeers onderzochten alle dingen en ze behoudden alleen het goede, dit kan ook met een vrije discussie zonder elkaars mening op te dringen. ;-) Het is daarom dat ik ook regelmatig in mijn antwoorden en reacties het knipoog teken gebruik, ieder heeft een mening en dat moeten we kunnen verdragen van elkaar. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, ;-) zegt deze niet duidelijk dat door hun misstap de redding zou gaan naar de ongelovige volkeren ? Dit is de reden waarom. romeinen 2:29. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Janstip, bedankt voor je bijdrage en uiteenzettingen. ,-)

Andere antwoorden (9)

Nee dat geloven ze helemaal niet...
ze geloven dat er een paradijs komt waar ze voor eeuwig leven...
waar geen dood meer is en verdriet...
alleen maar gezellige dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is juist.Bijna allen geloven dat mensen nog voor eeuwig op aarde zullen leven.
De opstanding der doden zal ook op de aarde plaats vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar voor de duidelijkheid, dat zullen dus alleen mensen zijn die JG zijn/waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is beslist NIET WAAR Kathlyn.
Zelfs Moeder Theresa zal wellicht een opstanding op aarde krijgen.
Iedere Getuige van Jehovah zal dit beamen.
Je zou dat het beste aan de JG s zelf kunnen vragen. Maar voor zover ik weet zien zij alleen zichzelf naar de hemel gaan- de 144000
Het is een vrij zielige organisatie in mijn ogen.
In Amerika is de Wachttorenorganisatie die rijk wordt, doordat al die misleide mensen verplicht zijn lectuur af te nemen en te verkopen.

Wikipedia geeft ruime info. Dat ga ik hier niet herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor hoeveel verkopen ze hun lectuur?
Of verkoop jij een leugen?
Indien je liegt zou dit zielig zijn ,is het niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is te verwachten jehovahs getuigen gaan weer minnen uitdelen, kom maar aimeetje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk lieg ik niet. Jaren geleden ben ik het al aan het uitzoeken geweest.
En kwam uit op de Watchtowerorganisatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik nog bij deze organisatie zat, moest er wel degelijk betaald worden voor tijdschriften en boeken door de getuigen zelf. Deze werden niet verkocht aan de deur met winst. Maar dit is inmiddels 25 jaar geleden, kan best zijn dat dit veranderd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zit zo vroeger moest de lektuur betaald worden maar tegenwoordig mag je het gratis afnemen
bij versprijding aan de deur of waar maar ook vraag je om een vrijwillige bijdrage en dat geld deponeer je vervolgens in een kistje wat in de zaal hangt
een kistje waarop staat ; voor oost europa , het wereldomvattende werk en ik geloof vrijwillige bijdrage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou InekevL haar antwoord nog wat willen bijschaven.
Het WTG wordt dus niet rijk van de lectuur die verkocht wordt,maar wanneer ons onroerend goed ,expandeert,komt dit hoofdzakelijk doordat elke werk in de organisatie onbetaald en belangeloos wordt gedaan. En er zijn geen Jehovah's Getuigen die zich persoonlijk verrijken op de rug van de organisatie.
Wij bestaan ook niet uit een klasse geestelijken die betaald worden door vadertje staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je uw antwoord wilt ontdoen van onwaarheden InekevL ,dan zal je er nog een correctie moeten aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van al die gebouwen wereldwijd die door vrijwilligers gratis worden gebouwd en verbouwd daarna met dikke winst verkocht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus als ze geld vragen is het niet goed, en als ze een vrijwillige bijdrage vragen is het ook niet goed? wat is dan wel goed vraag ik me af?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor tegenstanders is niks goed.
Kathlyn vermeld even enkele gebouwen die Jehovah's Getuigen met grote winst hebben verkocht aub.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://eleuthera.aggelia.be/anderson_ned.pdf lees dit verhaal maar van een ex-getuige Barbara Anderson
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als iemand wikipedia aanhaalt dat dit al genoeg zegt over de betrouwbaarheid van het antwoord!
Kristal
13 jaar geleden
ach Janstip, Darts is gewoon nogal fanatiek, dat is alles.
Kristal
13 jaar geleden
Janstip, dat is precies het verschil tussen jou en Darts, jij kan ook ándere meningen in overweging nemen. En nee, het was zéker niet mijn bedoeling het ego van Darts te strelen...
Kristal
13 jaar geleden
Ja Janstip, dat is ook eigenlijk zo :-)
Ja ze geloven dat alleen jehovah's getuigen in een paradijs komen en 144.000 uitverkoren mensen samen in de hemel zullen regeren. En helaas pindakaas al ben je zo heilig als moeder theresa, die was geen JG, dus zij niet. Wrang he en egoïstisch

Toegevoegd na 3 minuten:
ik ben een ex jg, ben zo blij dat ik dit geloof de rug heb toegekeerd. Ik zelf geloof dat God in je hart kijkt wie je bent als persoon en niet of je het goede vakje hebt gekozen. Oordeelt niet opdat gij zelf niet veroordeeld wordt.....
Ik zal wel veel minnetjes krijgen daarom. Maar dat geeft niets, ik heb mijn waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat geloven Jehovah's Getuigen dan wel ivm Moeder Theresa? Als je A zegt zegt dan ook B.
Anders blijft het bij een halve waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee klopt toch niet wat je zegt,mijn overbuurtjes zijn ook JG maar volgens hun krijgt iedere mens een opstanding, want als je in deze wereld sterft heb je je zonde betaald of zoiets,,daarvoor heeft onze lieve heer zijn zoon laten sterven..
dus ook moordenaars en dergelijke, hun hebben door dood te gaan hun zonde ingeleverd,zo is het me verteld, liegen zij ik met permissie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aimee jij weet zelf toch ook wel dat JG geloven dat alleen mensen gered worden die zijn naam dragen. Moeder theresa was geen JG..dus vul zelf maar in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu sterven of in Armageddon sterven is een hemelsbreed verschil.
In Armageddon sterven betekend dat God persoonlijk een eind maakt aan je leven. Welke reden zou er zijn om Moeder theresa geen opstanding te geven?
Ga jij daar over oordelen?
Als een Jehovah Getuige weet ik maar heel goed dat ik NIEMAND te oordelen heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee IK oordeel niet, maar deze vraag stelde ik eens aan twee getuigen en zij kwamen met het antwoord van dat alleen gelovigen die Gods naam dragen (JG) gered werden. Dat was voor mij de druppel...
capthavoc
13 jaar geleden
vraagje Kathlyn als er 144.00 zijn die mee gaan zeg maar wat gebeurd er dan met als die andere gelovige jehova getuigen die niet met het avondmaal mogen meedoen ? volgens de JG zelf dan ?
Ik heb eens gehoord dat ze dan ze geloven dat ze helemaal verdwijnen klopt dat ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De overige JG blijven op aarde dan zal de aarde een paradijs worden. De 144.000 regeren met God in de hemel. Hoe kom jij aan het verhaal van dat ze verdwijnen? is dit een grote verdwijntruc? ;-)
capthavoc
13 jaar geleden
lol
ik heb ooit eens een programma gezien
je weet wel dat taxi programma waar je werd geinterviewd in een taxi
waar een JG of JG geïnteresseerde
die bewering deed.
Het is al tijd terug maar hij was dus iemand die niet aan het avondmaal mocht deelnemen en hij vond dat zo prima
blijkbaar.
Kristal
13 jaar geleden
In de wikipedia staat uitgebreid te lezen hoe het volgens hen in elkaar zit bij de jehova getuigen, en dan heeft Kathlyn toch echt gelijk. +1 Ik heb het al eerder gezegd maar ik vind het moedig dat je er eens uitstapte, dat moet je veel moeite gekost hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal Kristal, je hebt geen eigen mening. Als je andere gedachtes hebt wordt dat direct de kop ingedrukt. Als kind heb je ook geen keuze als jouw ouders JG zijn. Het wordt ook niet geaccepteerd als je uit het geloof stapt want dan wil de familie en "broeders en zusters" in het geloof niets meer met je te maken hebben. Want ze beschouwen je al dood en afgeschreven. Op deze wrange manier hopen ze je dat je van gedachte veranderd. Dit is gewoon manipuleren en je angstig maken want je kiest dan voor de dood! Ben ook overspannen geweest hierna, maar de beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ik leef eindelijk, zonder bangmakerij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemeenschap mis ik niet meer, heb medelijden met ze dat zij gevangen zitten en niet vrij kunnen denken. Het geloof in God ben ik niet verloren. Heb de goede dingen bewaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dikke + voor het antwoord, maar zeker ook voor je persoonlijke verhaal. lijkt me afschuwelijk om mee te moeten maken, maar erg knap van je dat je je eigen pad hebt gezocht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je alknob
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de mensen in noachs tijd moesten anders wel in een vakje, dat heten toen een ark, en Jehovah's getuigen proberen naar de maatstaven van de bijbel te leven maar in genesis 3:15 lezen we al dat er gesproken word over vijandschap tussen het zaad van god en de duivel misschien lijkt het voor de buiten wereld radicaal als het om de uitsluitingsregeling gaat maar bewijzen genoeg wat de gevolgen zijn als de gemeente niet rein gehouden word. Als de katholieke kerk hier in zijn stand punt had ingenomen zouden er dan ook zoveel kindermisbruik zijn Jezus zegt dat de liefde tot god betekend dat wij zijn geboden onderhouden en toch zijn zijn geboden geen drukkende last wanneer is iets geen drukkende last als je begrijpt waarom je bepaalde dingen moet doen bovendien zal de waarheid je vrij maken zegt Jezus maar dat moet je natuurlijk ook willen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt ook niet mee om JG in discussie te gaan want zij willen alleen zien en horen wat hen wordt opgedrongen. Kan me nog herinneren dat er bij een congres werd omgeroepen dat er buiten ex JG stonden en vooral niet met hen te praten..stel je voor dat je eens wakker werd en terug in de realiteit kwam. Hierbij waren ook ex-ouderlingen en mensen die vroeger predikers waren. Ik voel me geen slecht mens, ik ben alleen geen JG meer. Zoals ik al eerder schreef, het geloof in God ben ik niet verloren, maar ik voelde me niet thuis bij de JG. Voor de rest darts en anderen JG, respecteer ik jullie en is dit zeker geen persoonlijke aanval.
Kristal
13 jaar geleden
Kathlyn, bijzonder dat je de jg gemeenschap achter je hebt kunnen laten zonder je geloof in God te verloochenen.
Je hebt het goed weten te scheiden en hebt wellicht destijds de moeilijkste maar tevens de beste keuze in je leven gemaakt.
Je bent weer vrij in je denken schrijf je en dat raakt me.
Dat is het hoogste goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Darts: Wat je zegt is pure zwartmakerij. Waarom zou een ex-JG minder waardevol zijn dan een JG? Ik vind 't juist waardevol om met ex-JGs te praten, omdat zij even dicht als JGs bij de bron gezeten hebben, maar zich in tegenstelling niet belemmerd zullen voelen openlijk over bepaalde onderwerpen te praten.
Kristal
13 jaar geleden
Juist Widar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Darts voelt zich hoog verheven omdat hij "gezalfde" is zoals hij zelf beweerd. Denkt al straks naast god te kunnen zitten in de hemel. Spreuken 18:12 NBV: Wie zichzelf in de hoogte steekt, komt ten val, bescheidenheid gaat aan eerbetoon vooraf.
Jehova's zijn nogal recht in de leer, wat volgens de Bijbel inhoudt dat eerst iedereen doodgaat en pas op de Dag des Heeren weer tot leven wordt gewekt en verantwoording af zal moeten leggen. Ik denk dat ze hun kansen wel goed inschatten, maar het is niet in mensenhanden. Het gekke is eigenlijk dat veel christenen geloven dat ze na de dood onmiddelijk naar een ander 'leven' overgaan, terwijl dat in tegenspraak is met de bijbelteksten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Jan,
Nee hoor, gelukkig niet. Iedereen die gestorven is heeft betaald voor zijn zonden (romeinen 5:12). God is een god van liefde, en hij wil niet dat mensen verloren gaan. Er zijn immers zoveel mensen die nog nooit van hem gehoord hebben, of hem nooit hebben leren kennen. Dat zou niet eerlijk zijn toch?
De opstanding vindt plaats na Armageddon (De duivel, satan zal dan voor 1000 jaar gebonden zijn).
Iedereen die opgewekt wordt uit de dood zal meemaken en meehelpen dat de aarde weer een paradijs wordt, dat er geen ziekte, dood en pijn zal zijn en iedereen weer naar volmaaktheid teruggroeit. Er zal vrede zijn op de hele aarde en zelfs voor de dieren hoef je niet bang te zijn.
In die 1000 jaar zullen alle mensen ondertussen onderwezen worden over god en zijn koninkrijk.
Omdat God wel wil dat we hem uit eigen keuze dienen, wordt na 1000 jaar de duivel weer losgelaten. Die krijgt dan een korte tijd de kans zijn invloed weer uit te oefenen.
Daarna wordt satan en zijn aanhangers vernietigd, zodat de aarde voor eeuwig gezuiverd is van alle ellende.

Dat is mooi nietwaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee jehovah,s getuigen geloven niet dat alleen zij een opstanding krijgen

in Johannes 5:28,29 lezen we Namenlijk dat Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.

Zal het oordeel van mensen die opgewekt worden, gebaseerd zijn op wat ze voor hun dood hebben gedaan? Nee, want de Bijbel leert: „Wie gestorven is, is van zijn zonde vrijgesproken” (Romeinen 6:7). Dus net als degenen die het einde van dit stelsel overleven, zullen degenen die tot leven op aarde worden opgewekt, geoordeeld worden „overeenkomstig hun daden” tijdens de Oordeelsdag (Openbaring 20:12, 13). Afhankelijk van wat hun daden zullen zijn, zal het een opstanding zijn met eeuwig leven of met vernietiging als resultaat. Veel mensen die opgewekt worden, zullen voor het eerst over Jehovah God en zijn vereisten voor leven horen. Ze zullen de gelegenheid hebben in overeenstemming met Gods wil te leven en eeuwig leven op aarde te ontvangen

wel lezen we dat god een groot predikings werk heeft ingesteld (matth 24:14, matth 28:19,20) en net als vroeger in noachs tijd in de ark moesten om gered te worden. daarna was Israel Gods volk en ik denk dat in deze tijd degenen die het goede nieuws van het koninkrijk verkondigen het middel tot redding zijn

trek zelf je conclusie wie dat zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er nog steeds niet echt achter wat het echte doel is van JG, ik spreek ze zo nu en dan aan de deur en heb respect voor de gedrevenheid van deze mensen die de hele dag moeten horen als ze aanbellen, "nee hoor, geen interesse" en dat is dan nog een beschaafde reactie, een deur zo maar dicht gooien zonder wat te zeggen komt ook voor.
Maar ik hoor ze nooit over een eigen hemel of zo, wel altijd over al de rampspoeden die er komen en dat het einde van de wereld dichtbij is en ik me nu moet bekeren.
Maar daar ben ik al 60 jaar mee bezig en heb ik hun niet echt voor nodig.
En dan de verhalen van mensen die na jaren de JG verlaten hebben, GRUWELIJK!
Hele gezinnen die elkaar nooit meer spreken omdat een van hen, JG verlaten heeft, hel en verdoemenis.
Mensen die in grote geestelijke nood bij mij aankloppen voor een sessie, vol verdriet en onmacht omdat ze niet alleen hun eigen kinderen niet meer zien, maar ook hun kleinkinderen!
Was het jezus zelf niet die zei "laat de kinderen tot mij komen"?
En dan zou er een soort prive hemeltje zijn voor ze?
Waar andere goede christenen niet in mogen!
Laat dit niet waar zijn, hopelijk heb ik een verkeerd beeld gekregen van de JG, maar echt inzicht hoe het nu wel in elkaar zit, is voor mij nu erg onduidelijk.
En als op een zaterdagmiddag de bel gaat, zal ik even denken aan die vrouw, die haar hele gezin is kwijtgeraakt, dat maakt de wachttoren nooit meer goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk wringt daar de schoen eddijst je snapt niet hoe het in elkaar zit en doordat het plaatje niet compleet is maakt het dat allemaal nog een beetje gruwelijker daarom zei jezus waarschijnlijk dat de WAARHEID zal je vrijmaken vaak is het zo dat als je begrijpt waarom bepaalde dingen gebeuren of zo moeten lopen je er makkelijker mee om kunt gaan
Kristal
13 jaar geleden
Mealycook, de vrouw waar Ed het over heeft kan misschien over 10 jaar zeggen: ik ben door deze ervaring sterker geworden. Ook al voelde ik me totaal wanhopig en enorm in de steek gelaten door mijn ervaringen met jg omdat ik daardoor mijn gezin verloor. Ik ben nu in staat mensen te helpen die als jg uittreden en die hetzelfde meemaken. Dat had ik nooit zo goed kunnen doen als wanneer ik de ervaring zelf niet gehad had...
Ik ben er dus sterker uitgekomen.
(Ik hoop dat ze ooit weer er boven op komt) Ik ken zelf vergelijkbare situaties en ben nu zover dat ik, door inzicht te krijgen, meestal kan zeggen: dank aan al degenen die mij hebben laten vallen zodat ik op heb leren staan. Dat neemt absoluut niet weg dat het van jg geen goede daad was en is om regels te hanteren waardoor gezinnen uit elkaar vallen wanneer iemand anders wil denken dan zij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal waar Kristal, 4 jaar geleden had ik een ernstige burn-out, 10 maanden thuis geweest, een grote hel!!
heeft nog wel 10 jaar gekost voordat ik er helemaal overheen was!
En kijk, nu help ik mensen met een burn-out!
Waarom?
Ik weet/ voel wat ze meemaken, zou zonder mijn eigen ervaringen nooit zo gekund hebben.
Alle is een les in het leven, maar er zitten wel heel vervelende lessen tussen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb je mooi verwoord kristal.
Kristal
13 jaar geleden
Dank je Kathlyn. Ed, ja dat klopt, zulke levenslessen zijn goed, en goed is lang niet altijd leuk.
Ja, Jehovah's Getuigen geloven (maar dat kan over 10 jaar anders zijn, want hun geloof is onderhevig aan 'voortschreidend inzicht) dat alleen 144.000 personen naar de hemel gaan. Die 144.00 bestaan uit een gedeelte van christenen uit de eerste eeuw en de rest is een groep Christenen die tot 1935 werden verkozen.

Oeps! 1935 is ook al weer oud licht! Er zijn nu al weer elk jaar een oplopend aantal JG die van de symbolen van het wijn en het brood gebruik maken. Het totaal van al die JG die naar de hemel geloven te gaan overstijgt de 144.000 in vele tienduizenden ahum ook een understatement.
Maar hun wachttorenschrijvers (aka het Besturende Lichaam, 10 oude mannetjes) denken dat het letterlijk 144.000 zijn.

Van de OVERIGEN (andere schapen geheten) gaan ze allemaal in het aardse paradijs leven.

Zoals je ziet, hebben ze allemaal hetzelfde antwoord: Zullen alleen JG in het Paradijs op aarde leven? euuuuhh, (is ze geleerd) nee, vele miljarden zullen een opstanding krijgen en een tweede kans krijgen!

Maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Zeven miljard mensen, minus 7 miljoen (of zoiets) JG die zullen als straks Armageddon komt, koelbloedig door Jehovah en Michael (Jezus denken ze) vermoord worden.
Waarom? Omdat ze NIET in het Besturende Lichaam, de aangestelde aardse slaaf, het -enige kanaal- van spiritueel voedsel hebben geloofd.

Hebt u een wachttoren afgeslagen en een uitnodiging in de wind geslagen? Sja pech voor u met Armageddon.

Veel gematigde JG zullen zeggen: Sja, iemand die in de woestijn leefde als bedoeïne, krijgt misschien toch een kans.

Maar dit is NIET wat de Wachttoren leert! De wachttoren leert heel duidelijk dat ALLEEN Jg die de met een 'ark te vergelijken Organisatie' het Armageddon zullen overleven.

Pech dus voor de indianen, pech voor de miljarden misleidde moslems die nog nooit van Jehovah hebben gehoord t, misschien wel, maar ja, voor hen was een Jezus aan het kruis heiligschennis.

Pech voor hun broertje of zusje die was verkracht door een broeder in de Organisatie en daardoor niet meer in de velddienst wilde, pech voor die zuster die door haar JG-man werd mishandeld en nooit meer in de organisatie wilde zijn.

Ze hadden 'maar op Jehovah' moeten wachten (dus naar de vergadering gaan, en het Besturende Lichaam, aka 'jezus broeders' blijven ondersteunen.

Allen die geloven wens ik de vrede van Jeshu Mashicha toe.

Wie niet geloven; wanhoop niet ;) God is groter dan ons kleine breintje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Je geeft een pleidooi vanuit het hart, intens en zeer gemeend, en voor je laatse zin zou ik 10 plusjes willen geven!! Maar goed, die ene die ik kan geven heb je alvast :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeker een mooi pleidooi wat ik wel mis is de bijbelse ondersteuning voor de beweringen of hoe het volgens de bijbel dan wel zou moeten zijn of hoe god het dan wel ziet
Kristal
13 jaar geleden
dat was de vraag ook niet Mealycook :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk met dit antwoord kun je tenminste iets +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God is een God van barmhartigheid die vermoord geen 7 miljard mensen.
Kristal
13 jaar geleden
precies Ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij deed 't volgens de Bijbel ook in Sodom en Gomorra hoor, beetje de boel uitmoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mattheus 7: 13 Gaat in door de nauwe poort; want breed en wijd is de weg die naar de vernietiging voert, en velen zijn er die daardoor ingaan; 14 maar nauw is de poort en smal de weg die naar het leven voert, en weinigen zijn er die hem vinden. en al die mensen in noachs tijd dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mealy 'de mensen in noachs' tijd, bewijst dat, dat GOd zondige mensen voor eeuwig veroordeelt? Waarom was Yeshu dan naar de aarde gekomen? Alleen voor het redden van Jehovah's Getuigen uit de 20e/21e eeuw? Nee, hij zei: "Verbaas u niet... omdat zowel rechtvaardigen als onrechtvaardigen een opstanding krijgen."
Het arrogante van JG is dat ze denken dat je levenslot bij Armageddon is bepaald door je reactie op het wachttorengenootschap (of hun boodschap). Daarnaast wisten die mensen -niets- Matteus 24:39. Ze hebben in ieder geval geen JG aan de deur gehad, voordat de vloed kwam. Maar hoogstens weet gehad van een 'gek' die een ark bouwde.
Ik zie in sommige antwoorden verwarring tussen het begrip 'hemel' en 'paradijs'. Dit zijn voor Jehova's getuigen twee verschillende dingen.

Het is inderdaad onderdeel van de leer van Jehova's getuigen dat alléén leden van hun sekte naar de hemel zullen gaan. 144.000 leden van hun sekte, om precies te zijn. Daarnaast geloven ze dat er een paradijs op aarde zal zijn voor de anderen die volgens hun religie goed genoeg zouden zijn om te redden. De rest wordt vernietigd en is dan echt dood.

Dit alles zou niet gebeuren op het moment dat je sterft, er zouden nú dus nog geen mensen in de hemel zijn. In plaats daarvan zou er aan het einde der tijden een oordeel zijn, waarbij de verdeling wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, volgens mij ís het een sekte. De waarheid lijkt me niet beledigend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar sekte zoekt krijg je bij wikipedia o.a. dit; De neiging tot perfectionisme
De neiging tot isolatie en groepsvorming, vaak met het idee van het 'uitverkoren' (elite) zijn van de volgelingen
De neiging tot anticipatie op de toekomst (toekomstige verlossing uit huidig onheil)
De neiging tot verabsolutering van een deelwaarheid en/of de eigen waarheid
De neiging tot ressentiment (het sterk afzetten tegen de 'anderen', de vorige groep en verguizing of erger van 'afvalligen')
De neiging tot intense zendingsdrang, met alle middelen overhalen van anderen tot de eigen groep dit is toch echt wel wat JG's ook doen en dan spreek ik uit ervaring..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige mensen geloven echt alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sek·te de; v(m) -s, -n geestelijke stroming die afwijkt ve grotere waaruit zij is voortgekomen Waar zijn JG's uit voortgekomen dan?????
Kristal
13 jaar geleden
Hieruit Mealycook:
...
Uit die onderontwikkelde mentaliteit zijn de Getuigen van Jehova ontstaan. Charles Taze Russell , (ø 1852, + 1916), geboren te Allegheny, Pittsburgh (Pennsylvania), die een grote handelszaak (confectie) erfde van zijn ouders die presbyteriaan waren, bleef evenals zij presbyteriaan tot zijn 15e jaar, doch stapte toen over naar de Congregational Church , die minder streng was dan de presbyterianen. Daar stoorden hem toch nog vooral de strikte predestinatieleer (10) en de hellestraffen. Op zijn 17e werd hij een uitgesproken scepticus. In 1870 volgde hij de doctrine van J. Wendell , die beweerde dat er geen hel en geen onsterfelijke ziel bestond.(11) Hij knoopte contacten aan met adventisten. Doch daar ook bleef hij onvoldaan. Tussen 1870 en 1875, nadat hij bij de adventisten(12) in de leer was gegaan, werd hij ook aangegrepen door die behoefte om uit de Schrift tot concrete voorspellingen te geraken. Hij stichtte een kleine groep van zes man, die zich zou bezig houden met de `ernstige' studie van de Bijbel en weldra gaf hij ook een tijdschrift uit, dat nog leeft onder de naam van De Wachttoren .
Kristal
13 jaar geleden
en toevoegen: bron: http://users.skynet.be/sky50779/jehova2.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mealycook: zijn jullie dan geen christenen, maar dan anders dan andere christenen? Goh, dan ben ik verkeerd voorgelicht in die koninkrijkszaal.