Waar is het paradijs ?

Volgens sommigens heeft het een specifieke lokatie in het sterrenstelsel. Of bestaat het alleen in het dodenrijk en waar is dat dan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2K

Het beste antwoord

als je in het paradijs bent, is het overal... en anders is het nergens :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meerdere goeie reacties maar deze is kort en bondig en nog grappig ook. Het gegeven antwoord over de geesten vind ik ook mooi maar het roept bij mij nog veel meer vragen op.

Andere antwoorden (13)

Wat heb je er aan om dat nu te weten? Ga je dan beter minder goed je best doen om er te komen? Denk dat de locatie niet uit maakt. Geloof wat je wilt geloven, dan maken die details niet zo uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Paradijs.... dit is denk ik voor iedereen anders. De ene ziet de hemel als paradijs, de andere ziet bepaalde plekken op aarde als het paradijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar waar jij zou willen zijn na je overlijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is er dan pas een paradijs na overlijden?
Hoi,

volgens mij is het paradijs niet zover weg hoor.
Want een-ieder heeft zijn eigen voorstelling van een paradijs, dus heeft ook een-ieder daar zijn eigen invulling van.

Het paradijs is dus bij elk mens in zijn eigen hoofd bekent, (d.w.z. zijn eigen versie),
dus dat is ook de lokatie van het paradijs,
en dat is natuurlijk na de dood, .... nog steeds zo ...

M.vr.gr. ....... dirk ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het paradijs is in ons voorstellingsvermogen.

En een ieder van ons zal voor zichzelf ooit te weten komen of zijn/haar voorstellingsvermogen juist was, of maar enigszins in de buurt kwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het paradijs ligt in Utopia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Serieus bedoeld... maar op het eerste gezicht wat vreemd wellicht..:

Het Paradijs is een gebied dat ligt in de buurt van Barneveld: tussen de Oude en de Nieuwe Barneveldse Beek. Zoals het bijbelse Paradijs tussen de Eufraat en de Tigris lag... volgens de bijbelse vertellers. In Barneveld is er nu een zorgboerderij gevestigd die 't Paradijs heet.
Zie ook: http://www.zorgboerderijparadijs.nl/; ik ken de plek en de boerderij goed, omdat ik er via een van mijn opdrachtgevers bij betrokken ben!

Ook serieus bedoeld... maar dan vermoedelijk meer in de lijn van de bedoeling van de vraag...:

Als je met je vraag refereert aan de bijbelse variant van het paradijs, dan kan het zijn dat je aan een van de laatste woorden van Jezus denkt. Er wordt gezegd dat hij tegen een van zijn mede-gekruisigden zei: "Heden zult gij met mij in het paradijs zijn".

Gezien de traditie waarbinnen dit werd gezegd, wordt hier 'de hemel' bedoeld... anders gezegd het 'hiernamaals'. Of dat een een bepaalde letterlijk plek heeft en waar dat is, maak je feitelijk zélf uit: als jij denkt dat het "ergens in het sterrenstelsel" is, dan ís het daar ook. Mocht je van mening zijn dat het - bijvoorbeeld - ergens op der bodem van een oceaan is, kan dat ook.

Met andere woorden: het paradijs is waar jij dénkt dat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is hier........

(waar je dit ook leest, daar is het)

maak er wat van ......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een bevriend vinoloog is dat het zicht rondom het wijnhuis San Giorgio in Italië...

En nadat ik wat foto's heb gezien moet ik hem daar inderdaad gelijk in geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het waar is wat in veel spirituele boeken staat, bevindt het hiernamaals, en dus ook het paradijs, zich overal in en om ons heen. echter we zien dat niet, omdat het zich in andere trillingsvelden afspeelt. sommige mensen, die met overledenen kunnen communiceren, zien de overleden ook, maar dat zijn meestal mensen die nog niet klaar zijn met hun lessen, dus die nog dicht bij de mensen staan. De echte hogere zielen zien we niet, die hebben een nog hoger trillingsniveau. Ik ken iemand die alles ziet, maar die 'zet het meestal uit' omdat het leiden van een aantal levens door elkaar wel erg vermoeiend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het paradijs dat is waar je je bevindt als je in het diepst van je wezen opengebloeid bent.Als je helemaal jezelf geworden bent en geen behoefte meer hebt om iets of iemand te imiteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, ik ben zonet bij de ''Venezia'' geweest, maar ze hadden geen paradijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit ogenblik kan je hem op deze aarde niet vinden! Maar wel is het zo dat binnenkort de gehele aarde een paradijs zal zijn zoals in de hof van eden. Wat de mens kapot gemaakt heeft door zijn vele zogenaamde vooruitstrevendheid met als gevolg zoveel ellende oorlog vervuiling en haatdragendheid zal dan ook voorgoed voorbij zijn.
Als je een Bijbel in huis hebt moet je eens lezen Openbaring 21:3,4; Psalm 37:11,29 en Jesaja 65:21-24. Dit zijn voorzeggingen die God aan de mensheid heeft gedaan en net als met andere voorzeggingen (profetieën ) die al reeds eerder zijn uitgekomen zullen ook deze profetieën beslist gaan uitkomen
Bronnen: