Voor hen die in reincarnatie geloven: wat gebeurd er als je terugkomt als een steen ?

Dan ben je toch in feite levenloos en onsterfelijk geworden ?

Toegevoegd na 21 uur:
Ik heb het vernomen van een Hare Krishna-lid dus het zal zijn oorsprong hebben in het Hindoeisme.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Dan heb je een hard leven ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

zoals je zelf al aangeeft, levenloos.. als je reincarneerd, dan kom je terug als een levend wezen.. dus deze vraag klopt niet helemaal ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt niet terug als een steen.. je moet in een ander wezen over kunnen gaan..om opnieuw te leren en mogelijk dat toe te passen wat je al hebt geleerd in dit leven..dus nooit in een steen..altijd in een gedaante...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...tenzei je moet leren rotsvast te worden natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahum, dat moet tenzIJ zijn natuurlijk. Ik zal wel terugkomen als Nederlandse leraar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leraar zou je nu vragen: prima, en welk vak zou je dan gaan geven? Frans, aardrijkskunde, natuurkunde? Een Nederlandse leraar kan vele vakken geven. Een leraar Nederlands geeft Nederlands. Die leraar Nederlands kan best een Duitser zijn. Dan heb je een Duitse leraar Nederlands. Ik had een Nederlandse leraar Duits.
Kun "je" (dat is: je ziel) terugkomen als iets dat geen ziel heeft? Dat ook geen kans heeft tot enige ontwikkeling, wat toch de bedoeling van reïncarnerende zielen is?

Heeft een steen wel het eeuwige leven? Een steen die in een rivier terechtkomt, zal door het stromende water eerst rond en glad worden geslepen, dan steeds kleiner worden en uiteindelijk verdwijnen.

Een steen die onder een gletscher terechtkomt, zal worden vermorzeld tussen het schuivende ijs en de ondergrond. Hij zal tot gruis worden.

Een steen die in een subductiezone terechtkomt, zal opgaan in het magma, smelten, en zich in gesmolten vorm (mag je dat nog een steen noemen?) mengen met de rest van het magma, en zich aldus verspreiden over een groot volume.

Kun je eigenlijk wel reïncarneren in iets dat al eeuwenlang bestaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je überhaupt wel reïncarneren? Bestaat er überhaupt wel zoiets al de ziel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, en wat is ziel? :D
Reïncarnatie betekent wedergeboorte. Reïncarnatie is de theorie dat er na je aardse dood een zielenleven is waar je je levenservaringen verwerkt en na een tijd van leren en rust weer terugkeert naar het aardse leven in een ander lichaam.

Om het proces van reïncarnatie volledig te kunnen begrijpen moet je ook iets van karma afweten. Wedergeboorte in de vorm van een steen, zou betekenen dat je niets meer kunt met je levenservaringen en leerproces, en dus niet kan reïncarneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een + Marita!
:-)
dat kan helemaal niet

re-incarneren betekent letterlijk her-vleesgeworden, dus opnieuw belichaamd.

niet steengeworden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah, hoezo wat gebeurd? dan lig je daar als een steen...:D maar waarom denk je dat stenen levensloos zijn? hoe bedoel je "levensloos" er bestaat zoiets niet eens binnen de kader van religie...