Geloven priesters echt?

Ik ben nu in Rome en zie veel priesters rondlopen. Zouden zij werkelijk, helemaal van binnen, echt in God geloven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (4)

Mensen, die hun bestaan wijden aan god, die zullen vast wel geloven. Maar ook priesters zullen wel momenten van twijfel kennen. Net als ieder ander mens.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste antwoord!
Er zijn tegenwoordig best priesters die twijfelen. Ken er persoonlijk wel een paar. Dat was misschien ook wel een van de redenen dat ze uittreedden....

De kans is natuurlijk wel groter in landen waar veel 'ongelovigen' wonen zoals in Nederland. Ik denk bijvoorbeeld dat er onder Afrikaanse priesters, die leven in een maatschappij waar veel meer enthousiasme voor het geloof is, veel minder twijfel zal heersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou het toch verwachten dat ze geloven, of nog beter zeker weten! toch denk ik dat de voordelen die dit leven biedt veel priesters over de streep halen; goeie wijn, meestal hun geaardheid zoals recent ook gebleken is, en het goede leven.....dus ik vertrouw ze niet helemaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is echt geloof de bijbel leert dat geloof word gekenmerkt door haar werken. Zo leerde Jezus dat ware discipelen van hem te herkenen waren aan de Liefde die zij onder elkaar zouden hebben,

Maar omdat Jezus gewoon was voor te lezen uit de heilige schrift en daar ook aanhalingen uit deed is het gebruik van de bijbel ook een echtheidskenmerk van het ware geloof.

veel plezier nog in Rome.

Toegevoegd na 2 minuten:
maar worden ze er ook niet voor betaald of heb ik het mis! want dan is het gewoon een beroep en hoef je niet te geloven als je de theorie maar kan vertellen.